کد خبر: ۹۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 21 September 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۴ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس البرز ثبت‌نام شده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری در راستای ثبت‌نام این دسته از دانش‌آموزان تاکید و سفارشات فراوانی داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، خسرو ساکی در نشست خبری با خبرنگاران البرز که ظهر امروز در محل کانون شهید فهمیده برگزار شد، با اشاره به اینکه 25 هزار فرهنگی ‌و 400 هزار دانش‌آموز در سطح استان البرز مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: سال گذشته 19 هزار تبعه خارجی در استان البرز مشغول به تحصیل بودند.

وی با تاکیدبر اینکه این‌ آمار با افزایش 4 هزار و 600 نفری دانش‌آموزان اتباع خارجی به 24 هزار نفر رسیده است، افزود: مقام معظم رهبری در راستای ثبت‌نام این دسته از دانش‌آموزان تاکید و سفارشات فراوانی داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه تمام دانش‌آموزان اتباع خارجی با معرفی‌نامه اداره‌کل اتباع خارجی استان در مدارس البرز ثبت نام شده‌اند، خاطرنشان کرد: آن دسته از دانش‌آموزان اتباع که دارای کارت اقامت هستند نیز ثبت‌نام خود را نهایی کردند و مشکلی از این حیث در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استان البرز به سبب افزایش روزافزون جمعیت با کمبود فضای آموزشی رو‌به‌رو است، تصریح کرد: در ابتدای سال تحصیلی جدید 19 مدرسه به استعداد 204 کلاس درس به مجموع مدارس استان البرز افزوده می‌شود.

ساکی با اشاره به اینکه این تعداد مدرسه در این بازه زمانی نیاز استان را برطرف می‌کند، یادآور شد: حق ثبت‌‌نام دانش‌آموزان اتباع در مقطع ابتدایی 144 هزار تومان، دور اول متوسطه 173 هزار تومان و دور دوم مقطع متوسطه 216 هزار تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه البرز به لحاظ آمار سوادآموزی و بی‌سوادی جزء استان‌هایی است که کمترین بی‌سواد را در خود جای داده است، افزود: 98.82 درصد جمعیت استان البرز را افراد باسواد تشکیل می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: کاهش نرخ بی‌سوادی در جامعه هدف 10 تا 49 سال از 4.01 به 11.18 درصد رشد داشته و به عبارت دیگر افزایش نرخ باسوادی در استان از 96 درصد در سال 90 به 98.82 درصد در سال 93 رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 93 درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان در شهرها مشغول به تحصیل هستند، گفت: 100 برنامه در مبنای سند تحولی بنیادی به استان‌ها ابلاغ شده است که افزایش نرخ پوشش تحصیلی پیش دبستانی از جمله‌ آن‌ برنامه‌ها محسوب می‌شود.

ساکی توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌ها، تخصصی‌کردن برخی رشته‌های ورزشی، آموزش آداب و مهارت زندگی دانش‌آموزان دبستانی، پایش آسیب‌های شاخص و اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن در قالب این سند ارائه شده است، گفت: پوشش واقعی دوره ابتدایی در سال تحصیلی 93-94 به میزان 99.91 درصد رسیده که نسبت به پوشش واقعی کشور 1.21 درصد بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه درصد قبولی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی به نسبت میانگین کشوری 3 درصد بالاتر است، اظهار داشت: این امر 99.40 درصد دانش‌آ‌‌‌‌موزان پایه اول ابتدایی استان را شامل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه البرز رشد 15.85 درصدی جذب نوآموزان پیش‌دبستانی را نسبت به سال تحصیلی گذشته شاهد بوده است، بیان کرد: ارتقاء رتبه استان البرز در آزمون کنکور سراسری براساس درصد قبولی از رتبه 27 در سال 93 به رتبه 16 از جمع فعالیت‌ها و موفقیت‌های معاونت آموزش متوسطه است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس و تحت پوشش قرار گرفتن 274 هزار و 381 دانش‌آموز از جمله اقدامات مهم بخش معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تجارب برتر تربیتی، جشنواره الگوهای برتر تدریس و کسب رتبه برتر کشوری ارزیابی عملکرد اداره امور تربیتی استان از طریق وزارت متبوع از جمله فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی استان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تحت پوشش بردن تعداد 10 هزار و 328 نفر بی‌سواد در دوره سوادآموزی و تعداد 6 هزار و 382 نفر کم‌سواد در دوره‌های تحکیم سواد انجام شده است.

ساکی با تاکید بر اینکه 6 مرکز مشکلات ویژه یادگیری جدید در استان و پیگیری به منظور افزایش آن به 13 مرکز تا پایان سال تاسیس می‌شود، یادآور شد: اجرای طرح سودای بندگی 4 و طرح مرجعیت و تقلید از دیگر برنامه‌های اداره‌ آموزش و پرورش استثنایی استان محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پروش البرز با اشاره به اینکه مراسم بازگشایی مدارس در استان البرز در دبیرستان فاطمیه کرج با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار می‌شود، افزود: زنگ مهر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان البرز نواخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار