اعلام خطر جدی !
استاندار کهگیلویه و بویراحمد : باید برای هر وضعیت غیرمنتظره ای آماده باشیم و اعلام می کنم نباید مانند برخی استان ها غافلگیر شویم .
کد خبر: ۹۸۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵ 12 August 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت : با توجه به آمار اعلامی روند ابتلا و بستری در استان به شدت افزایشی است ، این در حالی است که ظرفیت های ما محدود است . کلانتری با اشاره به لزوم آمادگی کامل برای مواجهه با هر وضعیت غیر منتظره ای ، افزود : وقتی ظرفیت های درمانی ما به 70 درصد رسید نیازمند بررسی و ایجاد فضاهای جدید هستیم و از هم اکنون اعلام می کنم که نباید مانند برخی استان ها گرفتار و غافل گیر شویم .
کلانتری گفت : همه دستگاه ها باید توانمندی های خود را در اختیار ستاد کرونا قرار دهند که باید گفت در استان دستگاه ها خوب همکاری می کنند .
وی ادامه داد : خوشبختانه تا فعلا شاهد روند افزایشی مرگ و میر نبوده ایم اما گفته می شود که افزایش فوتی ها در چند هفته پس از شیوع گسترده شروع می شود و این احتمال وجود دارد در هفته های اینده شاهد افزایش فوتی ها باشیم که باید مراقب باشیم .
 استاندار افزود : لازم است با افزایشی کردن نمونه گیری ها بیماریابی را سرعت دهیم که بتوان در همان مراحل اولیه بیماری اقدام به درمان مبتلایان کنیم تا به مرحله مرگ افراد نرسیم .
کلانتری با اشاره به لزوم آمادگی برای احتمال افزایش گسترده مبتلایان ، گفت : افرادی که از مرحله خطر عبور کرده اند نباید بیش از اندازه در بیمارستان بستری و تخت را اشغال کنند .
وی ادامه داد : در پیک اخیر بسیاری از مناطق کشور دچار کمبود سرم ، دارو و تخت شدند اما خوشبختانه با تمهیدات دیده شده در استان تا فعلا به چنین مشکلی برخورد نکرده ایم.
 
کلانتری گفت : لازم است بازنشستگان حوزه درمان و نیروهایی دیگر را که می توان به کادر درمان اضافه کرد ، به کار دعوت کرد البته در این زمینه تمهیدات لازم برای حمایت از این افراد دیده شود .
وی افزود :هماهنگی صورت گیرد که نیروهای بسیجی از طریق سپاه آموزش ببیند که برای امر به معروف در سطح جامعه و مقابله با افرادی که دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند ، آماده باشند .
استاندار گفت : در بحث واکسیناسیون از زحمات دکتر نمکی تشکر می کنم اما هنوز به شدت نیازمند واکسن های بیشتر هستیم ضمن این که در استان هم ظرفیت ما برای تزریق ، 2 و نیم برابر کشور است .
کلانتری افزود : ما در یک مرحله 20 هزار واکسن اضافه بر ظرفیت استان وارد کردیم که آقای دکتر تقوی نژاد و دیگر مسئولین وزارت بهداشت واقعا به استان کمک می کنند که این نشان دهنده توجه مدیران ارشد این وزارتخانه  به استان است . ضمن اینکه در اختصاص اعتبارات هم کمک های خوبی به استان شده است.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود ، گفت : در خصوص باغ های تفریحی که الان که محرم است و فعالیت این باغ ها موضوعیتی ندارد که اقدام به تجمع در تقابل با عزاداری ها داشته باشند و البته چنین موردی در استان ما مشاهده نمی شود .
کلانتری ادامه داد : فعلا تا اطلاع ثانوی یعنی وجود روند افزایشی ، باید ورودی و خروجی های شهرها از جمله سیسخت و یاسوج کنترل شود خصوصا در روزهای تاسوعا و عاشورا این اقدام با جدیت بیشتری صورت گیرد.
وی گفت : شهرداری ها لازم است برای آگاه سازی مردم از وضعیت خطرناک بوجود امده و پیش رو ، با همکاری و هماهنگی با علوم پزشکی اقدام به هشدار و اعلام خطر در سطح شهر بنمایند .
کلانتری با اشاره به برگزاری مراسمات محرم افزود :در فضای بسته در استان هیچگونه برنامه ای نداریم و با رعایت پروتکل ها در فضای باز و با رعایت دقیق پروتکل های اعلامی عزاداری برگزار می شود .
استاندار در پایان گفت : تجمعات خانوادگی برای خانواده ها بسیار پر خطر شده است و می بینیم که اکنون ابتلاها و بستری ها خانوادگی شده است و ضرر مستقیم عدم رعایت پروتکل ها به خانواده می رسد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار