در این اوضاع آشفته بیماری، مطالبات واکسن، افزایش آمار فوتی‌ها و بیماران، متاسفانه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و البته مردم از کمبود سرم و دارو رنج میبرند. سرم و دارو‌های معمولی‌ای که در این شرایط جزو مایحتاج اصلی مراکز درمانی به حساب می‌آیند، متاسفانه کمیاب شده‌اند و نمکی بر زخم کرونا میزنند.
کد خبر: ۹۸۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۱ 15 August 2021

به گزارش تابناک قم، چند هفته اخیر که آشوب کرونای دلتا و از دست‌رفتگان بیشتر شده‌است، نگرانی مردم هم بیش از پیش اوج گرفته و با کوچکترین نشانه‌ای در بدن، هراس کرونا را پیدا میکنند؛ هرچند این نوع پیشرفته کرونا آنقدر حساس و سریع‌النتقال هست که چندان هم نگرانی مردم غیرموجه به‌نظر نمیرسد.

حال در این اوضاع آشفته بیماری، مطالبات واکسن، افزایش آمار فوتی‌ها و بیماران، متاسفانه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و البته مردم از کمبود سرم و دارو رنج میبرند.

سرم و دارو‌های معمولی‌ای که در این شرایط جزو مایحتاج اصلی مراکز درمانی به حساب می‌آیند، متاسفانه کمیاب شده‌اند و نمکی بر زخم کرونا میزنند.

در این میان صحبت‌های مسئولین مربوطه با نظرات مردم تناقض‌های فراوانی دارد؛ مردم در صحنه هستند، در بیمارستان‌ها و مراکز درمان کمبود دارو و سرم را می‌بینند و گله‌هایشان را به رسانه‌ها ارجاع می‌دهند، مسئولین نیز هربار از ارسال دارو و سرم به بیمارستان‌ها خبر میدهند.

متاسفانه این موضوع هم باعث ایجاد صف‌های طولانی در مقابل داروخانه‌های سراسر کشور شده‌است که خودش موجب شیوع بیماری است.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در کشور مشکل کمبود دارو و سرم وجود ندارد و تنها ضعف مدیریتی در توزیع دارو‌ها بین داروخانه‌هاست که موجب نگرانی مردم شده‌است. اگر ناکارآمدی در توزیع و رساندن دارو‌ها و سرم برطرف شود خواهیم دید مشکل مردم در این باره حل میشود. مردم نگران نباشند در کشور دارو و سرم به اندازه کافی وجود دارد.

در این شرایط به همکاری مردم نیاز است و مطمئنا هیچوقت یک دست صدا ندارد؛ در این شرایط بهتر است افرادی که با کوچک‌ترین نشانه خود را وابسته به دارو و درمان میکنند با توجه به اینکه ذات این‌کار غلط است و در بلندمدت هم برای خودشان ایجاد آسیب میکند؛ این کار را ترک کنند و از مراجعه به مراکز درمانی در موارد غیر ضروری پرهیز کنند؛ امید است با رعایت این نکات از جانب مردم و همچنین مدیریت کارآمد و درست در توزیع دارو‌ها این مسئله حل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار