مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۶۳ درصد فرهنگیان پایتخت تا ۲۲ مرداد برای مقابله با ویروس کرونا واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۸۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 15 August 2021

به گزارش «تابناک تهران» از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند اظهارداشت: از کل جمعیت ۹۰هزار و ۶۲۴ نفر فرهنگیان شهر تهران تا ۲۲ مرداد، ۸۹ هزار و ۶۱ نفر یعنی تقریبا ۹۸ درصد برای واکسیناسیون دعوت و ۵۷ هزار و ۴۴۵ فرهنگی نیز واکسینه شده‌اند که تقریبا ۶۳ درصد، تزریق واکسن انجام داده‌اند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور طرح واکسیناسیون فرهنگیان شهر تهران نیز به صورت رسمی آغاز شده که این طرح شامل همه معلمان مدارس دولتی و غیردولتی، کادر اداری و نیروی‌های بازنشسته حق‌التدریس است.

فولادوند افزود: تعداد زیادی از فرهنگیان و معلمان بالای ۵۰ سال سن دارند و در طرح واکسیناسیون سراسری و خارج از این طرح واکسن تزریق کرده‌اند و امیدواریم تا مهرماه همه معلمان واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید برای سه و حتی چهار وضعیت شامل برگزاری کلاس‌های مجازی در بستر شبکه شاد، نیمه حضوری، برپایی کلاس حضوری فقط برای دروس تخصصی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، حضوری نصف، نصف یعنی دانش‌آموزان کلاس را به تعداد کمتری تقسیم کنیم و نوبتی سر کلاس حاضر شوند و یا حتی اگر همه مشکلات و بحران حل شد، حضوری کامل آماده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: با توجه به واکسیناسیون فرهنگیان همکاری کننده در برگزاری انتخابات و از طریق سامانه به دلیل شرایط سنی یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و با توجه به ثبت کد ملی تمامی همکاران در سامانه وزارت بهداشت و هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی، افراد جامانده به هر دلیلی می‌توانند با مراجعه به سامانه SALAMAT.GOV.IR ثبت‌نام و با تعیین زمان و مکان به مراکز و پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاح طرح واکسیناسیون فرهنگیان کشور هفتم مرداد همزمان با عید غدیرخم با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری در مجموعه ورزشی فاطمه الزهرا(س) شهرری برگزار شد.

این طرح به صورت رسمی از نهم مرداد آغاز شد و حداکثر خاتمه اجرای آن ۲۵ مرداد است. در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی از ظرفیت موجود مراکز واکسیناسیون شبکه‌های بهداشت و درمان استفاده می‌شود و نیاز به ایجاد مرکز جداگانه نخواهد بود.

همچنین در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز با توجه به جمعیت گروه هدف در صورت لزوم نسبت به ایجاد پایگاه جدید (تجمیعی) به تعداد مورد نیاز بر اساس جمعیت گروه هدف اقدام می‌شود.

مدیر پایگاه‌ها (نیروی آموزش و پرورش)، پزشک پایگاه، واکسیناتور (با مشارکت از نیروهای پرستاری، مامایی، بهیار و یا گروه‌های پیراپزشکی فیلد درمان)، متصدی ثبت سامانه و احراز هویت (نیروی آموزش و پرورش)، خدمات (نیروی آموزش و پرورش) و ناظران فنی و تحویل و تحول فرایند تحویل، توزیع و بازگشت واکسن (مرکز بهداشت) هستند.

براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است واکسیناسیون معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و رانندگان سرویس‌هاس مدارس را تا پایان شهریور ۱۴۰۰ انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار