رئیس علوم پزشکی:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه سرعت تزریق واکسن در این استان در روزهای اخیر شتاب گرفته است گفت: تاکنون بیش از ۳۰۵ هزار دوز واکسن به گروه های هدف تعیین شده وزارت بهداشت در قم تزریق شده است.
کد خبر: ۹۸۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 17 August 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد مقابله با کرونا در قم با حضور مسعود نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: میزان تزریق واکسن کرونا با ورود محموله های واکسن به این استان به ۱۰ تا ۱۵ هزار دوز در روز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۰ درصد جمعیت روستایی در قم واکسینه شده است ضمن اینکه متولدان تا ۱۳۶۰ می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، واکسینه شوند.

قدیر، تعداد بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم را بی سابقه دانست و گفت: با وجود افزایش تعداد بیماران کرونایی در این استان، اجازه ندادیم حتی یک بیمار پشت درب بیمارستان بماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، تاکید کرد: وضعیت بیماران بستری در مراکز درمانی استان و تخت های خالی این مراکز به صورت مستمر رصد می شود و تامین تخت مورد نیاز بیماران به عنوان یک اولویت در دستور کار است به گونه ای که تا حداقل ۴۰ تخت خالی در مراکز درمانی نداشته باشیم، شب نمی خوابیم.

وی پیک کنونی کرونا را بسیار سخت دانست و ادامه داد: میزان بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی قم به رقم بی سابقه بیش از ۹۰۰ بیمار رسیده است، بیش از یک هزار و ۳۰۰ بیمار بستری موقت داریم، که برای تامین تخت مورد نیاز این بیماران، همه بیمارستان های قم را درگیر کرده ایم.

قدیر ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۲۲۱ هزار تست کرونا در قم گرفته شده است که این در بالاترین حد خود روز گذشته به سه هزار تست در یک روز رسید.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار