استاندار همدان:
استاندار همدان تاکید کرد: بیمار مبتلا به کرونا که دستور پزشک برای بستری در بیمارستان را دارد نباید به هیچ وجه بدون تخت بماند.
کد خبر: ۹۸۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ 28 August 2021
 استاندار همدان تاکید کرد: بیمار مبتلا به کرونا که دستور پزشک برای بستری در بیمارستان را دارد نباید به هیچ وجه بدون تخت بماند.

به گزارش تابناک همدان، سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: رییس جمهوری نیز بر رعایت حقوق بیمار و پیش بینی تخت برای بستری آن تاکید دارد بنابراین کمیته درمان ستاد کرونا باید تامین کننده نظر رییس جمهوری باشد.

وی اضافه کرد: بر این اساس هیچ بیماری که دستور بستری از پزشک می‌گیرد نباید در بیرون از بیمارستان بستری شود چراکه این موضوع مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند و دشمنان این نظام قرار می‌گیرد.

استاندار همدان گفت: تاکنون ستاد مدیریت کرونا در این باره به خوبی مدیریت کرده و حتی یک بیمار نیازمند بستری بدون تخت باقی نمانده است که این رویه باید در روز‌های آینده نیز مورد توجه قرار گیرد.

شاهرخی با تاکید بر ضرورت همکاری سایر بیمارستان‌های غیر دولتی بیان کرد: ۷۰ درصد ظرفیت بیمارستان ارتش با همه ظرفیت‌های لازم باید در اختیار علوم پزشکی استان همدان قرار بگیرد.

وی یادآوری کرد: پیشتر اختیارات مورد نیاز استان در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به وزارت کشور منعکس شده است با این وجود از کمیته امنیتی اجتماعی درخواست می‌شود اختیارات مورد نیاز را احصا کرده و به وزارتخانه ارسال کند تا در جلسه آتی ستاد ملی این موضوعات پیگیری شود.

استاندار همدان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاهش ابتلا و مرگ و میر موثر است افزود: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۳۵ درصد به ۶۶ درصد رسیده و این نوید دهنده پیشرو بودن شرایط مطلوب است.

شاهرخی اضافه کرد: منع تردد خودرو‌ها به استان همدان از امروز برداشته شد، اما همچنان ورود خودرو از شهر‌های دارای وضعیت قرمز به همدان ممنوع است.

نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بسیاری از مشکلات کشور مربوط به دیروز و امروز نیست بنابراین با آغاز به کار دولت همه باید با وفاق و همدلی و انسجام برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: باید با بهره گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های پیش رو برای جلب رضایت مردم و خلق فرصت‌های شغلی پایدار و پیشبرد کار‌ها بهره گرفت.

وی اضافه کرد: در حالیکه باید فعالیت‌های صورت گرفته از سوی مسئولان را برای مردم بازگو کرد، اما استان همدان در تبیین این برنامه‌ها ضعیف عمل کرده است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت بیان خدمات دولت و نظام را در افزایش سرمایه اجتماعی موثر دانست و اضافه کرد: کار‌های بزرگی در همدان در حال انجام است که باید روند پیشرفت کار و موانع پیش رو بیان و رفع شود.

حاجی بابایی ادامه داد: همدان در چند سال گذشته به قطب پزشکی کشور تبدیل شده، اما کسی از این موضوع مطلع نیست که می‌طلبد دانشگاه علوم پزشکی این استان با رسانه‌ها برای تهیه مستند، فیلم و اطلاع رسانی در این باره قرارداد منعقد کند.

به گزارش ایرنا، تمامی شهرستان‌های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار