کد خبر: ۹۹۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 31 August 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، ​علی زارعی در یادداشتی نوشت :این روزها از افراد مختلفی با دیدگاه های سیاسی و جناحی و... متفاوت برای استانداری هرمزگان بحث می شود و هر چند روزی در فضای مجازی از یک یا چند نفر به عنوان استاندار هرمزگان نام برده می شود و چند ساعت یا روز بعد از شخصی دیگر نام برده می شود که قرار است برای مصاحبه برود و بعد از چند ساعت لیستی منتشر می شود و در این لیست ها در این روزها، اسامی مختلفی را می بینیم که به عنوان گزینه های استانداری نام برده می شود که برخی از آنها در مدیریت در سطوح پایین ناموفق بوده اند تا چه برسد به مدیریت کلان استانی مانند هرمزگان که از آن به عنوان شاهرگ اقتصاد ایران نام برده می شود.

اما در ادوار مختلف عدم اتفاق نظر نمایندگان بر یک گزینه واحد و اختلاف نظر شدید در این بخش را شاهد بوده ایم و نتیجه اش هم این بوده که گزینه ای را خود دولت انتخاب و منصوب می کنند که توانمندی لازم را برای مدیریت استانی مانند هرمزگان را ندارند وبه همین دلیل بعداز چهاردهه از پیروزی شکوهمند انقلاب، همچنان این استان لقب استان محروم را هم دارد و در فقر و محرومیت و فقرخوراکی، بیکاری، گرانی و... در صدر استان های کشور قرار دارد واین مقام وشاگرد اولی نشانه افتخار نیست و نشانه ضعف مدیریت استاندارانی بوده است که نتوانستند زنگار محرومیت را از هرمزگان بزدایند.

بطور حتم اگر نمایندگان مجلس بر گزینه ای قوی و توانمند برای مدیریت استان به توافق می رسیدند، آنگاه سایر بخش های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای استان نیز از این تصمیم اعلام حمایت می کردند و این همان اتفاقی است که در بیشتر استان های کشور شاهدیم و منجر به انتخاب استاندارانی قوی می شود وآنگاه این استانداران با حمایت ومشورت نمایندگان در خدمت‌رسانی به مردم اقدام می کنند. در این سال ها که خود استانداران از کوهشاه احمدی و بشاگرد به عنوان مناطق محروم تر استان نیز نام برده اند، آیا معادن مختلف را در زیر پای بشاگرد ها و کوهشاهی ها ندیدند  تا برای رفع محرومیت مردم این مناطق و حتی سایر مناطق اقدام کنند؟ اتفاقا چندسال قبل که برای تهیه گزارش به بشاگرد رفتیم و چند روزی با یکی از معتمدان بزرگ آن منطقه گفتگو واز روستاهای مختلف بازدید کردیم،یکی از گلایه های این معتمد بزرگ منطقه که حتی در ارتقای امنیت آنجا هم نقش بسزایی داشت، این بود که دولت مجوز اکتشاف و استخراج معادن را به آنها نمی دهد که اگر داده بود، آنها می توانستند اشتغالزایی هم داشته باشند وبخشی از محرومیت آنجا از بین می رفت. کدام استاندار در این بخش و بخش های مشابه اقدام کرد؟ هرمزگان استانداری می خواهد که مسئولان کشوری را به دل محلات حاشیه ای وبافت های فرسوده و روستاهای محروم ببرد تا واقعیت ها را ببینند وبرای رفع محرومیت ها اقدام کنند ونه استانداری که میهمانان پایتخت نشین را از فرودگاه به کاخ سفید استانداری و سپس صنایع ببرند وبرگردانند و بگونه ای برخورد کنند که همگان فکر کنند هرمزگان و بندرعباس یعنی همین صنایع خلاصه شده  و مشکلی در اینجا وجود ندارد. در این دولت مردمی و انقلابی، مردم انتظار دارند استانداری ویژه و مردمی و هم راستا با دیدگاه ها وسیاست های آیت ا... رئیسی مدیریت استان را برعهده بگیرد و در جهت فقرزدایی از محلات و روستاها و ستاندن حق مردم از صنایع و پایتخت، بازدیدهای میدانی را از همه مناطق داشته باشد و نخواهد از داخل اتاق و سالن جلسات، برای رفع مشکلات مردم هرمزگان وتحقق خواسته های بحق شان نسخه بپیچد ونمایندگان مردم در استان نیز بهتر است بر چنین گزینه ای به توافق برسند؛ اگر که به فکر استان و مردم هستند واگر به فکر خود و اطرافیان خود هستند که بحث دیگری است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار