تابناک-مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی هرمزگان از صادرات قابل توجه بخش تعاونی های استان با صادرات 100 میلیون دلاری در سال 99 و 7 میلیون دلاری در 4 ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷ 01 September 2021

به گزارش روابط عمومی اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی هرمزگان دكتر هادی ابراهيمی در رابطه تشریح وضعيت تعاونی های استان هرمزگان اظهار داشت: تعداد كل تعاونی ها در استان هرمزگان 2 هزار و 994 واحد است كه در اين تعاونی ها 14 رشته شامل تعاونی های اعتبار، تامين نياز توليد كنندگان ، چند منظوره،حمل و نقل، خدمات، سهام عدالت، صنعتی، عمرانی، فرش دستباف، مسکن، معدنی، و کشاورزی فعال هستند و خدمات ارائه می کند.


وی افزود: در تعاونی های استان یک میلیون و 416 هزار و 668 نفر عضو هستند و 77 هزار و 846 نفر اشتغال در این مجموعه ها ایجاد شده است همچنین تعاونی های استان هرمزگان 3/2 درصد كل تعاونی های کشور را تشكيل می دهند، كه بيشترين تعاونی ها مربوط به شهرستان بندرعباس با هزار و 12 تعاونی است.


مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی هرمزگان بيان كرد: يكي از مهم ترين اهداف و برنامه های اجرايی مديريت تعاون در سال 1400 ، اتمام و تعيين تكليف برای واحد های مسكونی شركت های تعاونی مسكن مهر است، که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری آن ها را آماده تحویل برای مالکین کنیم.

ابراهيمی عنوان كرد : در بحث صادرات غير نفتی تعاوني های استان هرمزگان در سال 1399 قريب به 105 ميليون دلار صادرات انجام دادند كه شامل كالا هايي چون سنگ گچ ، تره بار، ماهی ،گچ دانه بندی شده می شود كه به كشور های امارت، هند،عراق، تايلند و سريلانكا صادر شده است.


مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي تصريح كرد: بخش تعاون ظرفیت عظیمی را جهت توسعه پیش روی استان هرمزگان قرار می دهد و اجرای طرح های تعاونی توسعه اتحاديه های مربوط به فعاليت های صنعتی،دريايی و شيلاتی، تشكيل تعاونی های تسهيلگران و تشكيل تعاونی هایی با فعاليت های پيشرو اقتصادی در منطقه جاسک می تواند آينده ای روشن برای منطقه رقم خواهد زد.


وی خاطرنشان کرد: تعاونی های استان هرمزگان موفق شده اند در 4 ماهه نخست سال 1400 بیش از 7 میلیون دلار صادرات را به ثبت برسانند که گام موثری در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور است.

 

انتهاي پيام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار