تابناک-این روزها نام گزینه های متعددی برای در دست گرفتن قدرت اجرایی استان هرمزگان مطرح می شود که در این گزارش سعی داریم به بررسی آن ها بپردازیم.
کد خبر: ۹۹۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱ 04 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان یکی از مهم ترین مسائل بعد از استقرار دولت ها برای هر استان مشخص شدن استاندار آن استان است چرا که سرعت توسعه و پیشبرد بسیاری از مسائل بستگی به توان و نگاه استاندار دارد که نماینده عالی دولت و قوه مجریه در استان است و استان هرمزگان نیز از این قائده مستثنی نیست در این بین اما نام گزینه های متعددی به صورت غیر رسمی برای تصدی استانداری هرمزگان مطرح است که در این گزارش مختصرا با آن ها آشنا خواهیم شد.

 

ابوالقاسم جراره

 

اولین گزینه ای که شاید همگان او را گزینه ای برای استانداری هرمزگان می دانند ابوالقاسم جراره است؛ جراره به واسطه حضورش به عنوان مشاور در استانداری هرمزگان کم و بیش با این مقام آشنا است، او سالها جوان ترین نماینده مجلس کشور بوده است و با در دست داشتن پرچم محرومیت زدایی در آستان قدس رضوی استان به خوبی کمبودهای استان را می شناسد و به واسطه حضورش در دیوان محاسبات کشور و کمیسیون صنایع مجلس نیز قطعا می تواند در وصول مطالبات استان تاثیرگذار باشد.

 

نکته مهم در رابطه با جراره ارتباط نزدیک او با آیت الله رئیسی است که همین امر می تواند در صورت انتصاب او به استانداری نگاه ویژه ی دولت را معطوف به استان کند.

 

 

سید محمد رضا طباطبایی

 

دومین چهره ای که از درون استان برای تصدی استانداری هرمزگان مطرح می شود دکتر سید محمد رضا طباطبائی است او در چند سال اخیر به جز تلاش برای رسیدن به شهرداری بندرعباس در شورای پنجم و مسئولیت دبیر ستاد آیت الله رئیسی در استان فعالیت سیاسی خاصی نداشته است و بیشتر به عنوان مشاور ظاهر شده است؛ او مدیر مسئول خبرگزاری تسنیم در هرمزگان است و از این حیث حضور او در جایگاه استاندار می تواند موجب ارتقای جایگاه رسانه های استان و رسیدگی بیشتر به گزارشات مردمی که خبرگزاری تسنیم هرمزگان در چند سال اخیر یکی از رسالت های مهمش را در این حوزه قرار دارد باشد.

 

دکتر احسان کامرانی

 

دکتر احسان کامرانی از شخصیت های برجسته دانشگاهی و بسیجی استان هرمزگان است او سالهاس که مسئول سازمان بسیج اساتید استان را بعهده دارد و یکی از اندیشمندان و پژوهشگران موفق استان محسوب می شود و در حوزه محیط زیست دریایی یکی از منتقدین اصلی سیاست های موجود است و هم اکنون نیز ریاست دانشگاه آزاد استان را بعهده دارد؛ حضور او نیز در سمت استاندار می تواند موجب ارتقای جایگاه آموزشی استان و نجات محیط زیست دریا باشد.

 

سردار احمد راستی

 

راستی از جمله گزینه های نظامی مطرح شده برای تصدی مسئولیت استانداری هرمزگان است و پیش از این مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز بوده است؛ این روزها تقریبا افکار عمومی به جهت استاندار شدن او اقناع شدن و همه او را گزینه قطعی می دانند که البته با حضور یک نظامی در راس وزارت کشور دور از دسترس هم نیست این موضوع؛ حضور او در راس استان نیز شاید بتواند جنبه های امنیتی هرمزگان را بیش از این تقویت کند.

 

در بین گزینه های مطرح شده نام مرتضی فیروزآبادی از معاونین آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی، دکتر سید محمد هاشمی، عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان و یاسر حزباوی هم دیده می شود که باید دید تصمیم دولت سیزدهم در رابطه با استانداری هرمزگان چه خواهد بود.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار