با فرا رسیدن اولین روز مهر ماه در هفته دفاع مقدس زنگ مهر، زنگ آغاز علم آموزی و حضور در سنگر دانش طنین انداز شد.
کد خبر: ۹۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 23 September 2015

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و کشوری؛ طنین زنگ مهر در یکی از مدارس نواحی آموزش و پرورش استان دانش آموزان اردبیلی را به کلاس های درس هدایت کرد تا بار دیگر برای تحصیل علم گرد هم آیند.

۲۲۵ هزار دانش آموز اردبیلی در سه هزار واحد آموزشی واقع در ۱۹ ناحیه آموزشی استان اردبیل وارد کلاس های درس شدند و اولین روز آغاز مدرسه را در کنار ۱۹ هزار معلم جشن گرفتند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمامی مدارس استان به احتزاز درآمده است، ورود دانش آموزان به کلاس های درس و تقارن آن با هفته دفاع مقدس را به منزله تداوم نهضت شهدا و پابرجا بودن سنگرهای مبارزه اینبار در کلاس های درس توصیف کرد.

صابر سپهری با تاکید به اینکه جهت علم آموزی آموزش و پرورش استان با وجود تمامی محدودیت ها امکانات خود را بسیج کرده است، اضافه کرد: شاهد این موضوع دایر بودن ۱۱ مدرسه ای است که فقط یک دانش آموز دارند و ۹۸ مدرسه نیز فقط سه دانش آموز دارند.

وی به ضرورت همراهی اولیا و مربیان دانش آموزان به منظور اجرای صحیح برنامه های تربیتی تاکید کرد و متذکر شد: مشارکت بهینه فعالیت هر دو حوزه می تواند در هدایت صحیح دانش آموزان بیشترین تاثیر را به دنبال داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به جهش های علمی دانش آموزان اردبیلی اشاره کرد و افزود: رتبه های کسب شده در کنکور، مسابقات مختلف و رقابت های دانش آموزی نشان می دهد استعداد های قابل توجهی در بین دانش آموزان اردبیلی وجود دارد و باید مورد حمایت قرار گیرد.

در این مراسم استاندار اردبیل نیز به ضرورت توجه به سرمایه انسانی در جوامع تاکید کرد و افزود: جوامعی توانسته اند موفق عمل کنند که به این مهم توجه دارند.

مجید خدابخش با بیان اینکه از بدو ورودم به استان به دست بوسی معلمان دوران تحصیلم می رود، متذکر شد: معلمان محور تعلیم و تربیت هستند و پیشرفت امروز کشور مرهون تلاش آن ها است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره خیرین مدرسه ساز استان تصریح کرد: علی رغم کمبود در فضا و امکانات آموزشی دانش آموزان این استان در رقابت های مختلف خوش درخشیده اند و ضروری است مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار