معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:
تابناک-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی به ارائه توضیحاتی پرداخت.
کد خبر: ۹۹۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ 03 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان؛ دکتر علی رئوفی در این رابطه عنوان کرد: در خصوص کلیپ پخش شده در فضای مجازی تحت عنوان مشکلات روستای خراوی، روستای مذکور در محدوده مورد اختلاف بین استان هرمزگان و استان کرمان واقع گردیده است.

 

وی در همین خصوص، افزود:از لحاظ مرزهای تقسیماتی روستای خراوی در محدوده استان کرمان قرار دارد و مصوبه وزرات کشور آن نیز به نام آن استان می باشد ولی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و پوشش کوه های مرتفع هیچ امکان ارتباطی روستاهای فوق با استان کرمان وجود ندارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: به علت عدم وجود راه دسترسی و تمایل مردم منطقه و سوابق قبلی تمامی خدمات از قدیم الایام به روستاهای مذکور توسط ادارات و دستگاه های خدمات رسانی استان ( شهرستان رودان) انجام گرفته است.

 

وی در خصوص پیگیری های صورت گرفته برای حل مشکل اختلاف مرزی روستای مرزی، تصریح کرد:طی مکاتبات متعدد با وزارت کشور و برگزاری جلسات با استان کرمان تلاش برای اصلاح مرز انجام پذیرفته است که متاسفانه به دلیل وجود اختلافات دیرینه مرز تقسیماتی با استان کرمان و اینکه تدقیق و اصلاح مرز دارای روال طولانی و پیچیده ای بوده نیازمند مصوبه هیات دولت و وزارت کشور می باشد.

 

رئوفی در همین خصوص گفت: طی آخرین مکاتبه با وزارت کشور به شماره 28471/21/92 مورخ 4/6/1400 مشکل آموزش و پرورش جهت تعیین تکلیف و اصلاح خطوط مرزی ارسال گردیده است همچنین پیشنهاد شده هماهنگی لازم بین فرمانداری منوجان ورودان تارفع مشکل مرزی برای آموزش کودکان انجام گردد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار