معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یارانه نشریات محلی استان های محروم کشور سه برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 24 September 2015

به گزارش تابناک ایلام
، حسین انتظامی عصر روز در دیدار با نماینده مردم شهرهای حوزه جنوب استان ایلام و تعدادی از خبرنگاران این شهرستان ها اظهار کرد: سیاست دولت تدبیر و امید، تقویت مناطق کمتر توسعه یافته در تمام زمینه هاست و بر همین اساس به دستور وزیر ارشاد یارانه مطبوعات استان های محروم از جمله ایلام سه برابر دیگر استان های کشور پرداخت می شود.
وی از ساماندهی سایت های خبری و فیلتر سایت های بدون مجوز در کشور خبر داد و افزود: تاکنون یک هزار و 200 سایت خبری شناسایی و مجوز قانونی برای آنان نیز صادر شده است.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مجوز راه اندازی سایت های خبری و همچنین نشریات محلی در استان های غیر برخوردار بصورت خارج از نوبت و در مدت یک ماه صادر و ابلاغ می شود.
انتظامی با اشاره به نقش اثرگذار اصحاب رسانه و حمایت ویژه از خبرنگاران مناطق مرزی گفت: هزینه بیمه خبرنگاران نشریات محلی توسط این معاونت بطور 100 درصد پرداخت می شود و به همه مدیران این نشریات ابلاغ شده که موظفند خبرنگاران خود را بیمه کنند.
وی از تهیه و ابلاغ بسته حمایتی اصحاب رسانه خبر داد و یادآور شد: تاکنون پنج هزار و 500 نفر از خبرنگاران فعال از طریق ثبت نام در سایت سمان شناسایی و ساماندهی شده اند.
معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد حفظ منزلت اجتماعی و ارتقای جایگاه حرفه ای خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و افزود: خبرنگاران بدون هرگونه محدودیت باید بتوانند در مدار و مسیر قانون عملکرد دستگاه های اجرایی و حاکمیتی را منصفانه نقد و صداقت و کارآمدی آنها را ارزیابی کنند.
نماینده مردم شهرهای جنوبی استان ایلام نیز در این دیدار که در محل معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: استان ایلام بواسطه محرومیت های زیاد، بیشترین مرز مشترک با کشور عراق و خسارت هایی که در دوران دفاع مقدس متحمل شده باید در ارایه خدمت توسط مسولان نظام در اولویت قرار گیرد.
علی محمد احمدی کار خبرنگاران را تکمیل کننده فرایند توسعه کشور دانست و افزود: این عناصر فعال و گمنام برای انجام درست رسالت ذاتی خود ضمن اینکه باید از رفاه نسبی و معیشتی و امنیت شغلی برخوردار باشند نیازمند توجه وزارت ارشاد اسلامی و تهیه امکانات و ابزار حرفه ای کار توسط معاونت مطبوعاتی نیز هستند.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان ایلام بخصوص حوزه جنوب آن علاوه بر استعدادهای سرشار طبیعی و خدادادی از قابلیت های بالای نیروی انسانی و منابع و ذخایر نفت و گاز و مزبت های مرزی منحصر به فردی نیز برخوردار است که اصحاب رسانه در تبیین و شناسایی این داشته های ملی باید سنگ تمام بگذارند.
نماینده مردم آبدانان، دره شهر، بدره و دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: فداکاری مردم این شهرستان ها در دوران دفاع مقدس و پاسداری از حریم کشور اسلامی مان، وظیفه مدیران را در خدمات رسانی به آنان دو چندان کرده است.
در این دیدار جمعی از خبرنگاران رسانه های محلی شهرهای حوزه جنوب استان ایلام نیز مسایل و مشکلات کاری خود را با معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد در میان گذاشتند و خواستار حل آنها شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار