نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، گفت: استان هرمزگان در زمینه احداث مسجد نسبت به دیگر استانها پیشتاز است.
کد خبر: ۱۸۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 17 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی امروز در جمع اصحاب رسانه در بندرعباس اظهارداشت: با تلاش و همت مسئولان، خیرین و مردم ولایت‌مدار استان در بیش از 90 درصد روستاهای محروم استان هرمزگان مسجد احداث شده است.
 
وی، احیای مسجدسازی در جامعه را امری ضروری تلقی‌کرد و بیان‌داشت: زمینه احیای فرهنگ مسجدسازی در روستاها و مناطق محروم فراهم شود، زیرا احداث مساجد، کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فساد را در پی دارد.
 
امام جمعه بندرعباس، با بیان اینکه استان هرمزگان در دهه 70 با کمبود 500 مسجد روبه رو بود گفت: با آغاز نهضت مسجد سازی در استان هرمزگان توانستیم با همت مسئولان و حمایت های مردم، 400 مسجد را احداث کنیم که در حال حاضر 100 روستای هرمزگان از نعمت مسجد بی بهره‌اند.
 
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به احداث مسجد جامع بندرعباس به عنوان سومین مسجد بزرگ جهان اسلام تصریح‌کرد: در حال حاضر شاهد احداث یک بنای تاریخی و ماندگار در شهر بندرعباس هستیم که بعد از مسجد النبی(ص) و مسجد الحرام، سومین مسجد بزرگ جهان اسلام به شمار می رود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه مسجد جامع بندرعباس ظرفیت پذیرش جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر را داراست گفت: احداث و تکمیل این بنای تاریخی، افتخار بزرگی برای استان هرمزگان و کشور است.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان، معماری مسجد جامع بندرعباس را ایرانی اسلامی و منحصربه فرد دانست و تصریح کرد: احداث این مسجد با معماری ایرانی اسلامی در نوع خود بی نظیر است.
 
آیت الله نعیم آبادی، با بیان اینکه برای احداث مسجد جامع بندرعباس تا کنون حدود 40 میلیارد تومان هزینه شده است اذعان‌داشت: برای تکمیل مسجدی آبرومند و درخور مردم شهر بندرعباس، حداقل 2 برابر هزینه صرف شده نیاز است.
 
وی از اصحاب رسانه خواست تا در خصوص اطلاع رسانی در راستای جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین اقدام کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار