معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این جزیره نیازمند شهرک دانشگاهی با امکاناتی همچون خوابگاه، مراکز تفریحی، ورزشی، هنری و رستوران است.
کد خبر: ۲۳۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 02 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، میثم رفیع پرهیزکار در نشست مشترک با رئیسان دانشگاه های این جزیره، خواستار همگرایی و همکاری دانشگاه های قشم برای توسعه کیفی شد و گفت: نگاه سازمان منطقه آزاد به توسعه کیفی مراکز آموزش عالی در این جزیره است.

وی افزود: دانشگاه های این منطقه با استفاده از نقش حاکمیتی سازمان منطقه آزاد باید شرایط ویژه ای برای ارتقاء موقعیت تحصیلی دانشجویان در رشته های مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه فراهم کنند.

پرهیزکار ادامه داد: این سازمان در صورت افزایش همکاری و تعامل دانشگاه های جزیره می تواند از طریق دولت و وزارت علوم زمینه جذب دانشجو در مقاطع دکترا، بدون نیاز به کنکور سراسری را در قشم فراهم کند.

ارتباط مراکز آموزش عالی قشم با دانشگاه های معتبر ایران و جهان از دیگر موضوعاتی بود که پرهیزکار بر آن تاکید و اضافه کرد: ظرفیت های فرهنگی، هنری، اقتصادی، صنعتی و گردشگری قشم کارگاه عظیمی است که می توان از آن به عنوان مبنایی برای صدور دانش استفاده کرد.

مشاور عالی مدیرعامل در امور راهبردی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: دانشگاه های این جزیره باید در زمینه ظرفیت های ژئوپارک قشم به عنوان یگانه ژئوپارک خاورمیانه ایفای نقش کنند.

پرهیزکار با بیان اینکه برای تحلیل جامع از دانشگاه ها به ثبات این مراکز نیازمندیم، گفت: در دوره جدید مدیریتی سازمان منطقه آزاد قشم، اراده بالایی برای همکاری با مراکز آموزش عالی دیده می شود و از این فرصت می توان برای ایجاد تحول در بخش دانشگاهی بهره برد.

وی از رئیسان مراکز آموزش عالی قشم درخواست کرد: با نگاه به منافع مشترک و در قالب یک خرد جمعی، زمینه موفقیت دانشجویان را با ایجاد رشته های مورد نیاز صنایع مستقر در این منطقه فراهم کنند.

عبدالواحد رحمانی رئیس پردیس هرمزگان نیز در این نشست گفت: سازمان منطقه آزاد قشم می تواند با فراهم کردن بسترهای مورد نیاز و حمایت از سرمایه گذاری در ساخت شهرک دانشجویی، در ارتقای علمی این منطقه مشارکت کند.

رئیس دانشگاه خوارزمی قشم نیز اظهار کرد: دانشگاه های قشم باید با ارائه نظرات کارشناسی، در جذب سرمایه گذار به سازمان منطقه آزاد قشم کمک کنند.

عباس براهیمی ادامه داد: نبود شهرک دانشگاهی می تواند موجب کاهش ظرفیت علمی این منطقه شود و این در حالی است که با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و فراهم شدن شرایط مناسب، می توانیم سرمایه گذارانی برای ساخت شهرک دانشگاهی در این منطقه جذب کنیم.

رئیس مرکز آموزش عالی قشم نیز در این نشست، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم به دلیل ارتباطات گسترده با خارج از کشور می تواند فضای مناسبی برای همکاری دانشگاه های قشم و دانشگاه های معتبر جهان ایجاد کند.

سراج الدین محبی ادامه داد: برای اینکه به مراکز آموزش عالی به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه نکنند باید دانشگاه ها با همدلی و همکاری به ایجاد تحول علمی دانشجویان کمک کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور قشم نیز در این نشست گفت: امکانات دانشگاهی در منطقه آزاد قشم باید به حدی مناسب باشد که جوانان به جای علاقمندی به ادامه تحصیل در خارج از کشور به این مراکز جذب شوند.

حسین هژبریان ادامه داد: پیوند با دانشگاه های معتبر خارجی و بالا بردن سطح علمی مراکز آموزش عالی قشم می تواند به موقعیت جذب دانشجویان خارجی در این منطقه کمک کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی قشم نیز با اشاره به ظرفیت های مناسبی که در قشم وجود دارد، گفت: دانشجویان این دانشگاه با محوریت فعالیت های حوزه گردشگری و بوم گردی، از امکانات اقتصادی این رشته ها بهره مند می شوند.
 
علی بازماندگان قشمی افزود: ظرفیت های صنعت گردشگری قشم در کنار توان علمی دانشگاه ها می تواند این جزیره را به پایلوتی در زمینه گردشگری کشور تبدیل کند.

رئیس دانشکده سماء قشم نیز در این نشست بر اهمیت استفاده از دانش آموختگان دانشگاه های قشم در بازار کار جزیره تاکید کرد.

آسیه تنهانوبندگانی با بیان اینکه این اقدام می تواند تضمینی برای جذب دانشجویان در مراکز آموزش عالی باشد، افزود: رئیسان دانشگاه های قشم باید در یک فرآیند همسو، از جذب دانشجو در رشته های موازی خودداری کنند.

محمد رضا قاسمی نژاد دبیر این همایش نیز گفت: با توجه به ظرفیت دانشگاهی قشم، پنج دانشگاه کشور آمادگی خود را برای ارتقاء ارتباطات علمی با مراکز آموزش عالی این منطقه اعلام کرده اند.

به گفته وی رئیسان دانشگاه های قشم با ارائه لیستی از نیازها، مشکلات، توانمندی ها و ظرفیت های خود می توانند برای ایجاد شورای عالی مراکز دانشگاهی به سازمان منطقه آزاد قشم کمک کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار