نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت گفت: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بیکاری جوانان باعث شرمندگی نمایندگان مجلس شد و باید برای رفع آن تمامی تلاش و همت خود را به کار ببندیم.
کد خبر: ۲۴۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 10 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین هاشمی تختی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در روز آغاز به کار مجلس دهم با ارسال پیامی اقتصاد مقاومتی و فرهنگ را به عنوان دو اولویت اساسی کشور اشاره کرده بودند، در این دیدار به تشریح آن پرداختند که به طور قطع در روند کاری مجاس دهم تأثیر دارد.
 
وی افزود: یکی دیگر از ضرورت هایی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند کیفیت قوانینی است که مجلس مصوب می کند که باید صریح، شفاف، غیر مبهم و با کارشناسی باشد.
 
هاشمی تختی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص نظارت نمانیدگان بر خودشان که در راستای آن در حال فراهم کردن ساز و کار عملیاتی کردن آن هستیم، خاطرنشان کرد: برای تحقق فرمایشات ایشان، نمایندگان عزم خود را جزم کرده تا یک مجلس کارآمد، قانونمند، شجاع و کارشناس که بتواند دولت را در رفع مشکلات همراهی کند را ایجاد کرده که در سایه تعامل از حق نظارتش بر روند اجرایی قوانین استفاده کرده و هدفش تحقق مطالبات مردم باشد.
 
این نماینده مجلس در خانه ملت با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تصریح کرد: این سخن بدان معناست که تنها نباید به شعار دادن بسنده کرد بلکه باید به فکر عملیاتی کردن امور باشیم که خوشبختانه نمایندگان در مجلس دهم با تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی در حال کارشناسی قوانینی هستند که براساس آن در اجرای اقتصاد مقاومتی دولت را کمک کند تا اقتصادی پویا و بدون وابستگی به خارج از کشور را شاهد باشیم تا هدف و نظر مقام معظم رهبری در این راستا عملیاتی شود.
 
وی در خصوص معضل بیکاری و تأکید مقام معظم رهبری بر ایجاد شرایط لازم برای توسعه اشتغال در کشور، اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری در آن جلسه از بیکاری جوانان ابراز شرمندگی کردند، قبل و بیش از آن برای برای نمایندگان مجلس و دولت مایه شرمندگی باشد که این معضل در کشور وجود دارد و هنوز فکری برای آن نشده است.
 
هاشمی تختی تصریح کرد: گرچه برطرف کردن معضل بیکاری به این راحتی ها نیست اما با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید، فعال سازی کارخانجات و جهش در اقتصاد می توانیم به سمت توسعه اشتغال پیش رویم.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت، تصریح کرد: دولت باید چابک باشد و به جای صرف بودجه زیاد در بخش جاری به فکر هزینه کرد در بخش عمرانی و تولیدی باشد تا رونق وارد بازار کار شود.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه کوچک کردن دولت امری ضروری ولی دشوار است، اضافه کرد: باید به دولت کمک شود تا بتواند بودجه خود را صرف امور عمرانی کند تا فضا برای سرمایه گذاری بخش خصوص فراهم شود و جوانان ما با انگیزه وارد بازار کار شوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار