عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت و جهت دهی به منابع ملی به سوی نقاط قوت سرمایه‌گذاری در سواحل جنوبی کشور ضروری است.
کد خبر: ۲۵۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 10 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری اظهار کرد: بر اساس یک نگاه آمایشی به نقاط قوت کشورمان در حوزه جنوب کشور می‌توان به‌خوبی دریافت که نقطه قوت ما در سواحل و بهره‌مندی از ظرفیت دریا کمتر موردتوجه قرارگرفته است.
 
وی افزود: اگر سرمایه‌گذاری مطلوبی درزمینهٔ توسعه سواحل و بنادر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دریا در کشورمان داشته باشیم امکان جذب درآمدهای کلان در این بخش وجود دارد. درآمدهایی که بسیار فراتر از درآمدهای نفتی کشور خواهد بود و پایداری آن‌ها نیز در فرازوفرودهای اقتصادی در جهان بسیار بیشتر از سایر حوزه‌ها است.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما درزمینهٔ دریاها در شمال و جنوب کشورمان تمرکز مناسبی نداشته‌ایم و عمدتاً بر اساس نیازهایمان به این حوزه روی آورده‌ایم درحالی‌که باید نگاه ملی در کشور را به‌سوی توسعه دریا محور تغییر داد.
 
آشوری بابیان این‌که اگر سرمایه‌های ملی را به‌سوی سواحل جهت دهیم امکان تأمین درآمدهای هر چه بیشتر برای توسعه سایر مناطق کشور نیز تأمین می‌شود، تصریح کرد: فقدان توجه به دریاها سبب خواهد شد تا ما در یک رقابت منطقه‌ای برای استفاده از این منابع و ظرفیت‌ها عقب بمانیم و عملاً در آینده نیز درآمد کافی برای توسعه سایر بخش‌ها را نداشته باشیم.
 
وی با تأکید بر اهمیت تشخیص درست در زمینهٔ هدایت منابع ملی در بخش‌های ارزش‌آفرین و رقابتی نظیر دریاها، اظهار کرد: باید سهم کشورمان را از اقتصاد دریایی موجود در جهان افزایش دهیم و این نگاه نباید صرفاً معطوف به یک حوزه خاص باشد بلکه باید در همه زمینه‌ها در این بخش سرمایه‌گذاری و از ظرفیت بیش از 1200 کیلومتر از سواحل جنوبی کشور و جزایر بکر و منحصربه‌فرد خلیج‌فارس در این عرصه بهره‌مند شویم.
 
نماینده مردم بندرعباس ادامه داد: برنامه ششم توسعه مهم‌ترین بستر برای توجه دادن منابع ملی و دستگاه‌ها به سمت‌وسوی استفاده مناسب از سواحل کشورمان است و با عزم خوبی که در دولت در این زمینه شکل‌گرفته باید شرایط مناسب‌تری را در این بخش شاهد باشیم.
 
آشوری توجه به سواحل مکران را یکی از دستاوردهای نگاه اقتصادی به سواحل دانست و تصریح کرد: مردم ساحل‌نشین در طول تاریخ نیز ثابت کرده‌اند که در صیانت از منابع و منافع ملی مجاهدانه عمل می‌کنند و درعین‌حال نیازمند به توجه هر چه بیشتر هستند و نگاه ملی به این عرصه می‌تواند سبب تقویت معیشت وزندگی مردم نیز شود.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس درعین‌حال خواستار توجه هر چه بیشتر به جزایر و عمران آن‌ها در برنامه ششم توسعه کشور شد و اضافه کرد: پیشنهادهایی در این زمینه بخصوص درزمینهٔ توسعه زیرساخت‌های جزایر استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه ششم توسعه کشور تدارک دیده‌ایم تا در حین بررسی در قالب مجموعه پیشنهاد‌هایی در کمیسیون‌ها و صحن علنی مطرح کنیم
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار