در حال‌ حا‌ضر 30 غرفه در نمایشگاه دستاورد زنان کار‌آفرین شهرستان گچساران در پارک بانوان به نمایشگاه گذاشته شده است.
کد خبر: ۳۲۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴ 10 November 2016
نمایشگاه دستاوردهای بانوان گچسارانی در پارک بانوان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران‌، عصر امروز نمایشگاه دستاوردهای بانوان مددجوی بهزیستی گچساران به همت اداره بهزیستی، شورای شهر و شهرداری دوگنبدان در پارک بانوان گچساران افتتاح شد.

در این آیین سید مهران کشاورز اظهار کرد: بانوان نقش سازنده و غیرقابل انکاری را در پیشرفت، رشد و توسعه کشور ایفا می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گچساران ادامه داد: اکثر مددجویان اداره بهزیستی در گروهی که متشکل از زنان سرپرست‌ خانوار و بی‌سرپرست هستند در کنار هم به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: این گروه به نام گروه همیار بوده و در هر گروه از 5 تا 10 نفر عضویت دارند که در حال حاضر 8 گروه فعال در سطح شهرستان گچساران در زمینه کارآفرینی مشغول به کار هستند.

کشاورز تصریح کرد: این 8 گروه در زمینه‌هایی مانند نان‌پزی، گلیم‌بافی، دوخت‌پوشاک، ترشیجات، عروسک سازی، تابلوسازی و..... فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گچساران بیان کرد: هدف از تشکیل این گروه‌ها توانمندسازی بانوان و مددجویان در زمینه اقتصادی و اجتماعی بوده که در این زمینه‌ وام‌های بلاعوضی در اختیار مددجویان کارآفرین بهزیستی تعلق گرفته است.

در ادامه رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گچساران هم اظهار کرد: بیش از یک سال و نیم است که مرکز فنی و حرفه‌ای با همکاری اداره بهزیستی برای کارآفرینی مددجویان نابینا همکاری لازم را دارد.

علیرضا گرامی افزود: آموزش‌‌های لازم که برای توانمندسازی افراد کم‌بینا و نابینای شهرستان گچساران از طریق مرکز فنی و حرفه‌ای شده از جمله آموزش کامپیوتر، قلاب بافی ماشینی و آموزش گل‌های کریستال است.

وی ادامه داد: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گچساران با آموزش این افراد توانسته است این افراد را وارد بازار کار کند و امروز نمونه‌ای از دستاورد آن‌ها در نمایشگاه به عرضه گذاشته شده است.

گرامی تصریح کرد: بیش از دو سال است که از طریق قراردادی که با مرکز توانگران شیراز داریم توانسته‌ایم آموزش لازم را برای توانمندسازی افراد نابینا و کم‌بینا شهرستان داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن مهارت‌هایی است که می‌تواند موجبات اشتغال خانگی برای بانوان با کمترین هزینه را فراهم کند و برای آنها درآمدزایی را به دنبال دارد.

غلامرضا شکوهی در آیین برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری شورای شهر، شهرداری و اداره بهزیستی راه‌اندازی شده است.

عضو شورای شهر گچساران ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در پارک بانوان این شهرستان کار فوق‌العاده‌ای است و با این کار می‌توانیم کارآفرینان بسیاری را در سطح شهرستان گچساران شناسایی کنیم.

وی افزود: این نمایشگاه اگر به صورت دائم دایر باشد می‌تواند زمینه شغلی زیادی را برای بانوان کارآفرین شهرستان گچساران بوجود آورد.

شکوهی یادآور شد: نمایشگاه دستاورد بانوان نباید به صورت مقطعی باشد و مسؤولان شهرستان با همکاری و همفکری می‌توانند در اجرای اهداف بهتر گام بردارند.

محبوبه رضایی در این آیین اظهار کرد: امروزه نیز زنان نقش مهمی را در توسعه کشور در حوزه‌های مختلف ایفا می‌کنند و باید با شناسایی استعدادها و پتانسیل‌های زنان از ظرفیت این قشر عظیم به خوبی بهره برد.

عضو شورای شهر دوگنبدان ادامه داد: این نمایشگاه به همت مسؤولان می‌تواند به صورت دائمی برگزار شود.

وی ادامه داد: در حال‌ حا‌ضر 30 غرفه در نمایشگاه دستاورد زنان کار‌آفرین شهرستان گچساران در پارک بانوان به نمایشگاه گذاشته شده است.

رضایی گفت: این نمایشگاه با مشارکت کانون فرهنگی کوثر و مددجویان بهزیستی و چند کارآفرین این شهرستان بوده که محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی نشان دادن مهارت‌های بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست بوده که با ایجاد نمایشگاه زمینه مشاغل خانگی و درآمدزایی برای بانوان گچسارانی فراهم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار