بازداشت بیش از 1000 نفر به‌ دلیل تخلفات مربوط به کرونا؛
دادستانی عالی خلق چین روز پنجشنبه از دستگیری صدها نفر به جرم ارتکاب تخلفات در ارتباط با شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ 08 March 2020

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایرنا سراسری، گزارش اینترنتی دادستانی عالی خلق چین حاکی است که بیش از یک‌هزار و ۱۱۴ نفر در این ارتباط بازداشت شده و تحت بازجویی هستند.

این نهاد قضایی می‌افزاید این افراد نزدیک به شش هزار و ۵۰۰ فقره جرم مرتکب شده‌اند که باعث مشکلات، خسارات و نگرانی‌هایی برای ۹ هزار نفر در کشور شده است.

بیش از ۳۰۰ نفر از این افراد متهم هستند که از اقدامات بهداشتی و پزشکی پرهیز کرده و از اتخاذ تدابیر پیشگیری از ابتلا به کرونا خودداری می‌کرده‌اند.

نزدیک به ۹۵۰ نفر هم کسانی هستند که اقدام به خرید و فروش تجهیزات پزشکی تقلبی و دیگر وسایل بهداشتی،  ماسک و مواد ضدعفونی می‌کرده اند.

بر اساس این گزارش، مابقی این افراد مرتکب گرانفروشی تجهیزات پزشکی و بهداشتی شده‌اند و یا اینکه به شکار غیرقانونی حیوانات وحشی مبادرت ورزیده‌اند که تجارت آن در چین ممنوع شده است.

شایعه پراکنی، انباشت کالا و احتکار، جعل اسناد، ارایه اطلاعات نادرست و جلوگیری از مبارزه مقتدرانه با شیوع ویروس کرونا از دیگر تخلفات بازداشت شدگان در چین است. 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار