مدیرتعاون روستایی هرمزگان گفت: یکی از مهمترین مشکلات تولید در برخی از محصولات کشاورزی بازاریابی و بازاررسانی محصولات است و همواره شاهد عدم فروش محصولات یا فروش با قیمت بسیار پایین هستیم این حلقه گمشده کشاورزی با ایجاد یک تشکل فراگیر در این زمینه می تواند به ما کمک کند.
کد خبر: ۸۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 27 August 2015
به گزارش تابناک، سیروس اسدپور در جلسه هم اندیشی و کارشناسی تشکیل تعاونی فراگیر که با حضور رئیس نظام صنفی کارهای کشاورزی استان، مدیر تنظیم بازار جهادکشاورزی استان و رؤسای ستادی تعاون روستایی استان برگزار شد، با اشاره به راهکار های مناسب در بازاررسانی محصولات کشاورزی استان به مقاصد هدف داخلی و خارجی اظهار کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که یک تعاونی فراگیر با مشارکت اتحادیه و شرکت های تعاونی روستایی و خود کشاورزان جهت عرضه مناسب محصولات کشاورزی به بازار مصرف و یا صادرات آنها تشکیل گردد.
 
وی با بیان اینکه در روان سازی خروج محصول از مزارع و تثبیت قیمت مناسب مشکل داریم، تصریح کرد: اتحادیه های تعاونی روستایی بدلیل تعدد فعالیت های حساس و مهم، تمرکز خوبی بر روی بازاررسانی و بازاریابی محصولات ندارند و این یکی از عواملی است که تاکنون این تشکل ها در این زمینه تاثیرگذار نبوده اند.
 
اسدپور افزود: به همین دلیل وجود یک تشکل تخصصی در بازاریابی و بازاررسانی ضروری بنظر میرسد.
 
مدیرتعاون روستایی هرمزگان با اشاره به نقش این تعاونی در تحقق خواسته های کشاورزان، تصریح کرد: یکی از راه‌های تحقق توسعه پایدار و نیز اقتصاد مقاومتی ایجاد تعاونی فراگیردر این زمینه است و برای این منظور باید زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.
 
وی با بیان اینکه باید برای تشکیل چنین تشکلی از نظر حقوقی در تعاون روستایی بررسی گردد افزود: ارزیابی توان و سرمایه مورد نیاز این تشکل، برگزاری جلسات با فعالان صادرات در سطح استان و مشاوره علمی و تخصصی در این زمینه از مواردی است که در دستور قرار گرفت.
 
اسدپور با تاکید ضرورت تشکیل این تعاونی، خواستار حمایت و همکاری بخش های مرتبط در این راستا شد و افزود: تاسیس این تشکل و با گماردن نیروهای متخصص و توانمند می‌توان به یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی کمک کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار