درنشست شورای شهریاسوج مطرح شد
قبرستان های خانوادگی و طایفه ای یک چالش شده است و باید برای آن برنامه های جدی به اجرا گذاشت
کد خبر: ۱۰۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 26 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد رییس شورای اسلامی یاسوج با اشاره به آسیب‌های تعداد زیاد آرامستان‌های محله‌ای و طایفه‌ای در شهر یاسوج گفت: این قبرستان‌ها باید ساماندهی شود.

هدایت الله امیری روز شنبه در نشست اعضای شورای شهر یاسوج افزود: گورستان‌های پراکنده در محله ها و روستاها باعث ایجاد بی نظمی، هزینه های سربار و چالش های اجتماعی شده است.

وی اظهار کرد: منطقه تل خسرو، سرآبتاوه، نجف آباد، سروک، محمودآباد، معصوم آباد، بن سنجان، دولت آباد، علی آباد و سایر محله ها و روستاهای پیرامونی یاسوج، دارای گورستان های مستقلی هستند.

امیری بیان کرد: توسعه شهری یاسوج، تمرکز این آرامستان ها را ضروری کرده است و در صورت بی توجهی به آن، این شهر در سال های آینده دچار مشکلات فراوانی در این زمینه می شود.

وی با اشاره به شروع کار اعضای جدید هیات رئیسه شورای شهر یاسوج گفت: ضابطه مند کردن ساخت وسازها، گسترش پارک ساحلی یاسوج، ساماندهی پایانه های درون شهری، زیباسازی فضاهای شهری، دیدار رودررو با مردم و ساکنان محله ها از جمله برنامه های اعضای هیات رئیسه جدید شورای شهر است.

امیری گفت: در سال جاری پنج کمیته برای ساماندهی مسائل و مشکلات شهر یاسوج پیش بینی شده که هر کمیته به بررسی مشکلات و راه حل های آن می پردازد.

سرافراز اردشیری، یکی از اعضای این شورا نیز گفت: حق مردم، رسانه ها و اعضای شوراست که از بودجه و مصارف بودجه شهرداری آگاه باشند.

وی خواستار شفاف شدن بودجه شهرداری یاسوج و درآمدها و هزینه های آن شد.

علی علی پور یکی دیگر از اعضای این شورا نیز گفت: بسیاری از برنامه و مصوبه های شورای شهر یاسوج در دو سال گذشته در حد مصوبه باقی مانده اند و هیچ گاه اجرایی نشده است.

وی اظهار کرد: ساخت زیرگذر و روگذر شهر، دیوارکشی زمین های خام سطح شهر، جابجایی پل عابر پیاده علوم پزشکی، از جمله این مصوبه هاست که هیچ گاه احرایی نشده است.

علی پور خواستار عملیاتی شدن این مصوبه ها شد.

سعید پایدار از دیگر اعضای این شورا نیز با اشاره به مشکلات فراوان و پراکندگی آرامستان های شهر یاسوج گفت: قبرستان های خانوادگی و طایفه ای یک چالش شده است و باید برای آن برنامه های جدی به اجرا گذاشت.

وی اظهار کرد: بسیاری از تصمیم های این شورا بدون همکاری نهادهای دولتی امکان پذیر نیست و باید علاوه بر دعوت از نهادهای مربوط، ضمانت اجرای تصمیم های شورا نیز فراهم شود.

مرتضی فروغفر، یکی دیگر از اعضای این شورا نیز خواستار عقلانیت و تصمیم گیری براساس واقعیت های بودجه ای شهرداری شد.

زهرا زمانی، نایب رییس شورای اسلامی یاسوج نیز گفت: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی این شهر به زودی راه اندازی و مصوبه ها و سخنان همه اعضای این شورا و خدمات شورا در آن منتشر خواهد شد.

یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۰ بیش از ۱۰۸ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار