مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه :
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اعلام کرد که در راستای خدمات رسانی به روستاییان بیش از ۹ هزار تن آرد توسط شبکه تعاونی‌های روستایی تهیه و در روستا‌های استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 15 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «ایرج صفایی» گفت: در راستای خدمات‌رسانی به روستاییان و کشاورزان و با توجه به سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و براساس وظایف ذاتی محوله به شبکه تعاونی‌های روستایی، این شبکه مردم نهاد در سطح روستا‌ها و گاهی در سطح شهر‌ها اقدام به توزیع کالا‌های اساسی می‌کند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه به نقش شبکه تعاون‌های روستایی در توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی در مناطق روستایی استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی این شبکه در اقصی نقاط استان و حتی در آبادی‌ها و روستا‌های کم جمعیت، در سنوات گذشته کالا‌های کالابرگی، نهاده‌های کشاورزی، دامی و سوخت مورد نیاز روستانشینان توسط فروشگاه‌های وابسته به تعاونی‌های روستایی تامین و توزیع میشد.

صفایی خاطر نشان کرد که منبعد نیز می‌توان با تکیه به این پتانسیل و ظرفیت، نسبت به خدمات رسانی بیشتر به روستاییان و افزایش بهره وری در خرید و فروش محصولات کشاورزی و توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی و در نهایت افزایش تولید اقدام کرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی روستایی در اکثر روستا‌های استان دارای انبار، فروشگاه توزیع مواد سوختی و مصرف و نیروی انسانی ماهر و با تجربه هستند، افزود: اکثر روستا‌هایی که سوخت و کالا‌های اساسی آن‌ها توسط شبکه تعاونی روستایی توزیع می‌شود بیشترین فاصله را از جهت بُعد مسافت با مرکز شهرستان داشته و از آبادی‌ها و روستا‌های کمتر برخوردار محسوب می‌شوند.

مدیرتعاون روستایی خاطرنشان کرد: فعالیت شرکت‌های تعاونی روستایی و خدمات رسانی آن‌ها می‌تواند اثر بسزایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس داشته باشد و سبب تشویق مهاجرت ساکنین شهر به روستا‌ها شود.

به گزارش ایرنا، ۲۸۰ تشکل تعاون روستایی با ۲۰۰ هزار نفر عضو در استان کرمانشاه فعال است.

در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار