مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: باید کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی با حضور دولت جمهوری اسلامی ایران برای بررسی جدی این حادثه و پاسخگویی رژیم سعودی تشکیل شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 28 September 2015


حجت الاسلام سید حسن سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: دولت تروریست‌پرور عربستان سعودی که طی سال‌های اخیر با حمایت از گروه‌های تروریستی در جهان اسلام و تاسی از رژیم کودک‌کش اسرائیل بصورت مستقیم و علنی با حمایت جنگنده‌های اهدائی غرب و خون‌ریزی و جنایت در یمن و سوریه مشغول است، مدیریت مسئله عظیم حج را جزء اولویت‌های خود ندانسته و با سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی این گرده‌همایی بزرگ مسلمین، زمینه بروز اتفاقات تلخ و جانگداز در مراسم حج امسال را فراهم آوردند.

وی افزود: بر اساس برخی اخبار، تصاویر و گزارشات بین‌المللی احتمال دعوای قدرت بین شاهزادگان سعودی برای حذف یکدیگر منشأ این فاجعه عظیم باشد، که ضرورت دارد کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی با حضور دولت جمهوری اسلامی ایران برای بررسی جدی این حادثه و پاسخگویی رژیم سعودی تشکیل شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در برخی شبکه‌های اجتماعی با ملامت زائران بیت الحرام، عده‌ای تقصیر را بر گردن ایشان انداخته که نباید در این شرایط منطقه‌ای به سفر حج می‌رفتند، حتی برخی با به راه انداختن دعوای عرب و ایرانی می‌گویند این زائران مستحق چنین اتفاقاتی بودند و حتی فریضه الهی حج را نفی می‌کنند.

سیدی با بیان اینکه این معاندان در صدد رخنه و شکاف در صفوف مسلمین هستند، خاطر نشان کرد: آن‌ها بدون توجه به ضرورت تعظیم شعاعر الهی به دنبال اهداف شوم و منافقانه خود علیه جهان اسلام هستند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار