معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۷ درصد از جامعه هدف نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و این درصد یعنی ۲۴۷ هزار نفر نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 05 January 2022

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس رنگ بندی اعلام شده ۲ شهرستان اسلام آباد و گیلانغرب که در وضعیت آبی قرار داشتند به رنگ زرد تبدیل شدند و شهرستان پاوه که زرد بود به آبی تبدیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲ شهرستان با وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان با وضعیت آبی داریم.

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون به صورت رسمی گزارشی مبنی بر شیوع بیماری امیکرون به ما داده نشده است و هنوز این بیماری در کرمانشاه شناسایی نشده است و به محض مشاهده از طرف وزارت بهداشت اعلام می شود.

وی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای دانش آموزان در مدارس خاطر نشان کرد: ناظران ما در واحد بهداشتی محیط و مدارس نظارت های بهداشتی را به کمک آموزش و پرورش انجام می دهند و در صورت مشاهده هرگونه مشکلی پیگیری های لازم برای برطرف شدن آن را انجام می دهند.

شاه آبادی بیان کرد: در صورت افزایش آمار بیماران بستری شده بیمارستان ها آمادگی لازم را برای پذیرش بیماران در سطح استان دارند.

وی متذکر شد: نکته بسیار مهم در کنترل انتشار سویه امیکرون تزریق نوبت سوم واکسن کرونا است و باید دوره واکسیناسیون تکمیل باشد و آن افرادی که واکسن نوبت اول و دوم را تزریق نکرده اند باید هرچه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

شاه آبادی ادامه داد: در این سویه زمان بسیار حیاتی است و در کوتاه ترین زمان ممکن اگر به تکمیل دوران واکسیناسیون برسیم می توانیم امیدوار باشیم که بدن ما در مقابل امیکرون مقاومت ایجاد کند.

وی گفت: حدود ۸۹/۴ درصد نوبت اول و ۷۶/۸ درصد نوبت دوم و ۱۷ درصد نوبت سوم را تزریق کرده اند.این آمار یعنی ۲۴۷ هزار نفر تاکنون دز سوم واکسن را تزریق کرده اند و برای مقابله با سویه امیکرون باید این آمار سریعا بالا برود.

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه یادآور شد: هیچ گونه مشکلی از نظر تامین واکسن برای دز سوم نداریم و پایگاه های تجمیعی و خانه های بهداشت فعال هستند و در صورتی که افراد محدودیتی جهت مراجعه حضوری داشته باشند می تواند به پایگاه سلامت اطلاع دهد تا تیم سیار برای آن ها ارسال شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار