برای اولین بار در عمر مدیریت اجرایی استان رفتار متفاوت و بدیعی را در یک جلسه رسمی شاهد بودیم ،رفتاری که منجر به این شد تا فرمانداران بعنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها بر خلاف رویه پیشین ،به جای همراه داشتن اسناد گزارش عملکرد کاغذی ،نمونه نان های پخته شده از سوی خبازان حوزه مدیریت خود را با خود به جلسه آوردند.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ 13 February 2022

تابناک ایلام، علی اصغر اسدی ::شاید یکی از دلایلی که باعث شده تا طرح ها،بخشنامه ها و اولتیماتوم های دولتی بخاطر رفع مشکلات مردم تاکنون ابتر بماند و مردم در میدان عمل آثار آن را لمس نکرده و منجر به تلنبار مشکلات متعددشده است ،عدم پیگیری آن در عمل از سوی دستگاههای مجری است .

چرا که تاکنون صدور بخشنامه ها و دستورات فراوانی را شاهد بوده ایم که صرفا مصرف تبلیغاتی داشته و مدیران از آن بعنوان مدرکی برای نمایش کارکرد و موفقیت ظاهری خود بهره گیری کرده و مردم نتوانسته اند از آثار آن به نفع خود بهره گیری کنند.

یکماه از بازدید سرزده استاندار ایلام از نانوایی های سطح شهر ایلام و‌التیماتوم به دستگاههای مرتبط می گذرد ،ابتدا تصور این بود که این اقدام استاندار شاید همانند دیگر رفتارهای پیشین مدیران صرفا خوراک تبلیغاتی یا اقدامی برای نمایش و ظاهر سازی سیستم مدیریت اجرایی استان باشد .

اما درست یکماه پس از این بازدید و‌مطالبه استاندار برای بهبود کیفیت یکی از پر مصرف ترین و مهمترین قلم سبد خوراکی ایلامیان ،در اولین جلسه کارگروه شورای آرد و نان ،این اقدام استاندار رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت .

چرا که برای اولین بار در عمر مدیریت اجرایی استان رفتار متفاوت و بدیعی را در یک جلسه رسمی شاهد بودیم ،رفتاری که منجر به این شد تا فرمانداران بعنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها بر خلاف رویه پیشین ،به جای همراه داشتن اسناد گزارش عملکرد کاغذی ،نمونه نان های پخته شده از سوی خبازان حوزه مدیریت خود را با خود به جلسه آوردند.

اقدامی که منجر به این شد تا استاندار در این جلسه ،به جای اخذ گزارش شفاهی و‌کاغذی نتیجه یکماهه نظارت بر پخت نان ،از آنان نتیجه کار بصورت عینی و عملی را مطالبه نماید.

سالن شهید رجایی به جای اینکه یک ساعت وقت جلسه کارگروه شورای آرد و نان را صرف گزارش خشک و خالی فرمانداران نماید به میدانی عملی برای بررسی نتیجه کار و عمل یکماهه فرمانداران در حوزه تامین قوت غالب مردم استان تبدیل شد .

اقدامی بدیع و متفاوت که صحنه ای عینی و عملی از کار و تلاش در میدان عمل را به نمایش گذاشت تا آغازگر فصل نوینی از کار و خدمت جهادی به مردم به معنای واقعی کلمه باشد .

صرفنطر از اینکه نتیجه یکماه نظارت میدانی فرمانداران بر پخت نانوایی چه باشد،صرفنظر از اینکه برخی شهرستان ها هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی را باید بپیمایند تا رضایت نسبی مردم در حوزه کیفیت نان حاصل شود ،اما این اقدام مدیریت جدید استان را باید نقطه عطفی در پیگیری ها و خروجی جلسات عملی برای رفع مشکلات مردم در حوزه های گوناگون نام نهاد.

نقطه عطفی در تاریخ جلسات که می تواند به مرور جلسات متعدد بی حاصل و وقت گیری که تاکنون خروجی مثبتی برای رفع مشکلات مردم را به همراه نداشته است،دچار دگرگونی عمیقی نماید.

استاندار ایلام با مطالبه نتیجه محور خود در حوزه آرد و نان و‌کشانیدن خروجی کار نانوایی های استان به سالن جلسات، این پیام را به مدیران تحت امر خود داد که تغییر صرفا در جابجایی مدیران خلاصه نخواهد شد و این تغییر در اعماق برنامه ها ،رفتارها و کارکردها نیز نفوذ خواهد کرد.

تغییرات در برنامه ها ،کارکردها و جلساتی که می تواند با تاثیر مثبت عملی بر زوایای زندگی مردم ،نمایی از شعار و اتیکت دولت، یعنی اقدام جهادی برای رفع مشکلات مردم را در میدان عمل به همراه داشته باشد .

آنگونه که پیداست استمرار نظارت های میدانی بر نانوایی های استان و مطالبه بهبود فضای کار از حیث ظاهر و‌بهداشت و‌همچنین نظارت بر توزیع و پخت آرد بعنوان حق مردم، پیام قاطعیت در این حوزه را به خبازان رسانیده است و بزودی بهبود شاخص های کیفی و استقرار نظم و انضباط کاری را در این صنف شاهد خواهیم‌بود.

اما نکته مهم این اقدام استاندار استمرار و تسری آن به دیگر حوزه های موثر بر زندگی مردم، یعنی نظارت بر بازار فروش محصولات و خدمات به مردم خواهد بود موضوعی که اینک به یک مطالبه عمومی مبدل شده است .

بدیهی است سماجت و قاطعیت استاندار ایلام مبنی بر تغییر کارکردها وشیوه های مدیریتی و انتقال مدیریت به میدان کار و اقدام عملی بعنوان شعار مورد انتظار مدیران ارشد کشوری ،نشان داد که ایشان برای تغییر در ابعاد گوناگون ، برنامه های جدی در چنته دارند که باید به مرور رو شدن آن به نفع مردم را به نظاره بنشینیم .

تغییراتی که در کنار به نمایش گذاشتن تحقق شعارهای دولت جدید و تاثیر گذاری مثبت در بخش های گوناگونی مرتبط با نظارت مدیران که این سالها رنج و عذاب مردم را در پی داشته است ،می تواند فضایی امیدوارانه برای ملموس شدن این طرح ها و برنامه ها در زندگی مردم استان رقم زند ./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
متاسفانه آقایان فرماندار رفتن نون سفارشی آوردن کاش میگفتی مردم ۶ر شهر یکی به نمایندگی از اون شهر نان بیاره بهترین و بد ترین نان از هر نوع
نان فرماندار با نان مردم فرق داره آقای استاندار هیچ کیفیت و کمیت تفاوت نکرده الکی مردم را خوشبین نکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار