استاندار کرمانشاه گفت: احداث ٣۶٧ مدرسه و یک‌هزار و ٣٨٠ کلاس درس بعد از زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ٩۶ با کمک خیرین اقدامی قابل تقدیر است.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ 27 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه در دیدار با خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: مردم کرمانشاه سبقه دیرینه در امر خیر دارند و مشارکت خیرین در امر حسنه مدرسه‌سازی، عملی خیرخواهانه و کاری ارزشمند برگرفته از ارزش‌های والای انسانی است.

وی احداث ٣۶٧ مدرسه و یک هزار و ٣٨٠ کلاس درس بعد از زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ٩۶ با کمک خیرین را اقدامی مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: با تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز و کمک ٢٣٠ میلیارد تومانی امروز شاهد افزایش سرانه فضا‌های آموزشی استان از ۵.۷ متر مربع به ۶.۴۱ متر مربع هستیم و این تلاش ارزشمند مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان که رتبه اول کشوری را نیز دارا هستند؛ شایسته تقدیر است.

استاندار کرمانشاه لزوم ساخت، مقاوم‌سازی، نوسازی و تجهیز و نگهداری فضا‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی استان را با مشارکت‌های مردمی، سازمان‌ها، نهاد‌های دولتی و غیردولتی یادآور شد و افزود: افرادی که از خودشان می‌گذرند تا دیگران رشد کنند الگو هستند و این اقدام سبب ایجاد بارقه امیدی برای دانش‌آموزان می‌شود و بی‌مهری انجام گرفته به خیرین پذیرفتنی و مطلوب نیست که آن‌ها ایثار و فداکاری داشته باشند و بخش دولتی استان همراهی نکند.

امیری‌مقدم همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی را با خیرین مدرسه‌ساز برای تسهیل در امور را ضروری دانست و عنوان کرد: هیچ دستگاهی نباید مانع کار خیر شود و باید با تلاش مضاعف مشکلات را براساس نیاز‌های آموزشی استان رفع کنند.

وی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و گفت: از ظرفیت‌های خیرین کشوری با همکاری مجمع استانی برای توسعه فضا‌های آموزشی استفاده شود و نیاز‌های آموزشی برای خیرین تشریح شود. خیرین به عنوان الگو‌های بی‌بدیل باید در جامعه معرفی شوند تا فرهنگ کار خیر در جامعه ترویج داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار