مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه یک میلیون و 135 هزار نفر از جمعیت یک میلیون 750 هزار نفری استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: 320 هزار نفر از هم استانیهای فاقد بیمه درمانی در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی از مهر سال گذشته تاکنون زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴ 20 August 2022

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه یک میلیون و 135 هزار نفر از جمعیت یک میلیون 750 هزار نفری استان320 هزار  نفر از افراد فاقد بیمه درمانی  در همدان تحت پوشش  بیمه سلامت قرار گرفتند همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: 320 هزار نفر از هم استانیهای فاقد بیمه درمانی در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی از مهر سال گذشته تاکنون زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

 

 

 


به گزارش تابناک همدان، فریبرز نیاستی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان  اظهار کرد: یکی از اقدامات شایسته دولت مردمی سیزدهم زیر پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه است که در این راستا تاکنون 320 هزار نفر در این استان شامل این طرح شده است.


مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه در طرح نظام ارجاع شهری 126 پزشک عمومی تحت عنوان پزشک خانواده با بیمه سلامت استان همدان قرارداد دارند گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می‌توانند با مراجعه به این پزشکان از خدمات درمانی مورد نیاز به صورت بیمه ای بهره‌مند شوند.


نیاستی با اشاره به طرح «دارویار» از سوی بیمه سلامت در استان همدان بیان کرد: بیش از یک ماه از آغاز این طرح در کشور می‌گذرد و خوشبختانه شاهد اجرای مطلوب آن در سطح استان نیز هستیم که تاکنون هیچ نارضایتی گزارش نشده است.


وی در ادامه افزود: هدف طرح دارویار این بود که یارانه دارو به انتهای زنجیره مصرف منتقل شده و به دست مصرف کننده برسد و بیماران در زمان نیاز بتوانند از بیمه‌ها برخوردار شوند.


مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: با اجرای طرح دارویار در 232 داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت همدان صددرصد از داروخانه‌های طرف قرارداد استان طرح دارویار را اجرا کردند.


نیاستی اظهار کرد: در راستای تسهیل تأیید نسخ دارویی از یکم مرداد ماه امسال یکی از همکاران مجرب بیمه سلامت در داروخانه شبانه‌روزی دانشگاه علوم پزشکی، به عنوان مهمترین داروخانه استان مستقر شده و بیماران می‌توانند در همان مکان تأیید نسخ دارویی خود را داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: تمام مطالبات داروخانه‌ها تا پایان تیرماه تسویه شده و ما به التفاوت ارز ترجیحی به داروخانه‌ها تا پایان تیرماه پرداخت شده است.


وی افزود: مطالبات مطب‌ها تا پایان تیرماه و آزمایشگاه‌ها تا پایان خرداد ماه تسویه شده است.

وی تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می توانند تا سن 49 سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند گردند.


نیاستی افزود : بیمه شدگان عزیز می بایست تنها 10 درصد از هزینه های درمانی نازایی و ناباروری را در مراکز دولتی پرداخت کنند و بقیه هزینه ها را بیمه سلامت پرداخت می کند .


نیاستی از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک در بیمارستان بوعلی همدان خبر داد و افزود: 20 روز پیش رایزنی‌ها انجام شده و این مرکز درمانی نسخه‌نویسی الکترونیک را آغاز کرد که کار بسیار بزرگی است و می‌تواند ما را به هدف پرونده الکترونیک سلامت شهروندان نزدیک کند.


مدیرکل بیمه سلامت استان درباره آثار و فواید نسخه‌ نویسی الکترونیکی گفت: فراهم شدن امکان تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بیمه شدگان، تسریع و تسهیل دریافت خدمات سلامت صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف کاغذ، امکان رصد دقیق هزینه‌ها و پایش نظارت بر عملکرد پزشکان و موسسات از فواید نسخه‌ نویسی الکترونیکی است.


نیاستی با اشاره به اجرای نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی و پزشک خانواده شهری اظهار کرد:پزشک خانواده شهری بیماران را برای انجام تصویربرداری و خدمات آزمایشگاهی به مراکز دولتی ارجاع می دهد و فعلاً مراکز خصوصی قراردادی در این زمینه ندارند.


مدیر کل بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: البته با رایزنی‌هایی که با سازمان بیمه سلامت انجام دادیم موافقت شده در استان به صورت آزمایشی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ با تمام مراکز آزمایشگاهی خصوصی و مراکز تصویربرداری خصوصی درجه A قرارداد منعقد شوند.


نیاستی در پایان تأکید کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه سوال یا مشکلی در خصوص خدمات بیمه سلامت به ویژه مسائل مرتبط با نسخه‌نویسی الکترونیکی، نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری را از طریق سامانه تلفنی 1666 مطرح و پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار