همچنان مبارزه با زمین خواری در جلسات مختلف لنده به عنوان یک اولویت عنوان و اما هر ساله برای ساخت مسکن در این شهرستان زمین تامین نمیشود.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰ 25 August 2022

قاضی ایرج علیبازی رئیس سابق دادگستری شهرستان لنده در آیین تکریم و معارفه امروز به مدیر جدید این دستگاه توصیه کرد تا همچنان مبارزه با زمین خواری در لنده از اولویت ها باشد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ رئیس سابق دادگستری شهرستان لنده در حالی توصیه به موضوع اولویت مبارزه با زمین خواری برای مدیر جدید کرد که همچنان طرح ساخت مسکن در لنده به دلیل نداشتن زمین از سوی دولت اجرا نمیشود.‌!

پیش از پرداختن به این موضوع و مشکلات اراضی ملی در شهرستان خوب بود اگر حتی بخشی از این اراضی به دولت برگشت داده شد این پاسخ داده شود چرا شهرستان لنده حتی به متراژ کم، توان تامین زمین برای اجرای طرح مسکن را ندارد..!

بنابراین گزارش از جمله ی طرح های خوب دولت ها ساخت مسکن است. جوانان بسیاری با امید به اجرای این چنین طرح هایی دل به زندگی مشترک میدهند.

این جا و در شهرستان لنده باید گفت متاسفانه در دولت سابق در طرح مسکن ملی، دولت فعلی در طرح نهضت مسکن بواسطه ی آنکه اداره مسکن و شهرسازی توان تامین زمین را نداشت درخواست های مردم این شهرستان در سامانه ثبت نام رد شدند.

بنابراین گزارش و تایید برخی مطلعین، در ۲۰-۳۰ سال گذشته در مناطقی، اراضی ملی به افراد حقیقی در شهر و شهرک های این شهر واگذار شد و باعث ایجاد توقع مالکیت حقوقی برایشان شده است در صورتیکه این اراضی بلحاظ قانونی در اختیار راه و شهرسازی هستند و هیچکس حق ساخت و ساز ندارد از طرفی راه و شهرسازی هم بخاطر معارضات شدید مردمی و محلی توان رودروی و اختصاص دادن برای طرح ملی مسکن را ندارند و این یکی از دلایل کمبود زمین در اجرای طرح نهضت مسکن و درگذشته ملی مسکن در لنده بود و هست. در واقع علت اصلی کندی ساخت و ساز در شهر لنده همین اراضی بلاتکلیفی هستند که براساس آمار غیر رسمی چند ده هکتار در نواحی مختلف شهر لنده و شهرک های آن هستند که همتی مضاعف و برخورد قاطع میخواهد تا این اراضی بع دولت برگردند.

در آیین با تقدیر از خدمات پنج ساله ی ایرج علیبازی رئیس سابق دادگستری لنده، حجت الاسلام انصاری به سمت رئیس جدید دادگستری این شهرستان منصوب شد.

یک توصیه قابل تامل رئیس سابق دادگستری لنده به رئیس جدید!/تابناک؛چنده ده هکتار اراضی بلاتکیف منتظر اقدام قاطع مسئولین/تصویر

یک توصیه قابل تامل رئیس سابق دادگستری لنده به رئیس جدید!/تابناک؛چنده ده هکتار اراضی بلاتکیف منتظر اقدام قاطع مسئولین/تصویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار