شهروندان متقاضی ساخت مسکن در کهگیلویه از قفل تسهیلات مربوط به مسکن خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹ 28 April 2024

تابناک کهگیلویه وبویراحمد؛ بنابراین گزارش متقاضیان وام مسکن که در سال 1402 اقدام به تشکیل پرونده کرده بودند همچنان در گیر و دار آزاد سازی تسهیلات مابین بانک ها و بنیاد مسکن می چرخند و کسی صدایشان را نمی شنود.

مردم اقدام به ساخت مسکن کردند. طبیعتا در روند ساخت و ساز مجبور می‌شوند که ملزومات مختلف را خریداری کنند و عموما با پیش شرط آزاد سازی تسهیلات در بازار اقدام به تامین ملزومات کردند که به دلیل نداشتن پول و عدم آزاد سازی بموقع تسهیلات، مردم شرایط خوبی ندارند..!

از آبان ماه سال گذشته زمزمه های افزایش تسهیلات مسکن روستایی شنیده شد که ابتدا اعلام کرده بودند این تسهیلات به ۴۰۰ میلیون تومان می رسد که بالاخره وزیر راه و شهرسازی در سوم آبان ماه اعلام کرد: تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و این خبر خوبی برای رونق بیشتر ساخت مسکن در کشور خواهد بود.

در این رابطه یکی از متقاضیان به تابناک گفت: از ابتدای پاییز اعلام کردند که قرار است برای نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی پرداخت شود اما طی ۳ ماه گذشته هر بار وعده و وعیدهای مختلفی در این حوزه داده می شود و همین موضوع باعث شده که دیگر حتی به سراغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هم نرویم و از طرف دیگر مصالح ساختمانی هم در این مدت با افزایش قیمت روبرو شده است و بخشی از کار ساختمانی که کرده ایم نیمه کاره رها شده است. در جریان ساخت خرید و حساب و کتاب هایمان با مشکل مواجه شد. فروشندگان از ما طلب کار هستند و متاسفانه بانک ها هم شرایط و حال روز مردم را درک نمی‌کنند.

یکی دیگر از متقاضیان اعلام کرد: هر بار به بانک های کهگیلویه برای دریافت این تسهیلات مراجعه می کنیم، می گویند هنوز خبری از پرداختی وام مسکن نیست. آنها می گویند مشکل از ما نیست و از بالا یعنی تهران اعتبار لازم را به ما نمی دهند که ما اقدام به آزاد سازی مراحل مانده تسهیلات کنیم...!

شهروند دیگری اظهار داشت؛ شش ماه است لنگ تکمیل پرونده اولیه در بانک رفاه شعبه ی دهدشت هستیم یعنی من متقاضی شش ماه فقط درگیر تشکیل پرونده هستم و خدا میداند چند سال باید گرفتار آزاد سازی مراحل تسهیلات در این بانک باشم.

به نظر می‌رسد اراده ای در تسهیل موضوع مسکن در بعضی از مناطق استان خصوصا حوزه کهگیلویه وجود ندارد و با بررسی و گفتگو با متقاضیان می‌بینم مردم مشکلات بسیار دارد. 

بررسی ها نشان می‌دهد متولی مسکن یعنی مجموعه ی بنیاد مسکن تا جای ممکن با مردم همکاری دارد و روند پرونده سازی و معرفی از سوی این مجموعه رضایت بخش است امّا مشکلات اصلی متقاضیان به بانک ها برمی‌گردد. به سختی اقدام به آزاد سازی مراحل چندگانه تسهیلات مسکن می‌کنند و تا جای ممکن این روند را طولانی می‌کنند تا جایکه می بینیم هم اکنون وارد ششمین ماه می‌شویم و عده ی زیادی در گیر و دار آزاد سازی تسهیلات مسکن در کهگیلویه مانده اند و مشخص نیست چه کسی باید پیگیر وضعیت موجود باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار