نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان بیشترین خیریه و نیکوکار را در کشور دارد که ظرفیتی قابل توجه را بوجود آورده اند.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ 14 September 2022

عباس مقتدایی افزود: این استان بویژه در مدرسه‌سازی نیز از جمله پیشتازان در بین دیگر استان‌ها به شمار می‌رود. 

وی ادامه داد: احداث مدارس یا بطور کلی اماکن عام‌المنفعه برای سرمایه گذاران خیر ماندگاری خواهد داشت و سال‌های سال همگان از آن نیکوکار بخوبی یاد می‌کنند. 

این نماینده مجلس با اشاره به زمان بازگشایی مدارس اظهارداشت: تمام توان اجرایی باید در راستای رشد تحصیل، علم و افزایش خدمات به دانش آموزان و مدارس باشد. 

مقتدایی با بیان اینکه ایران در ابعاد مختلف دانش پیشرفت کرده است، اضافه کرد: وقتی دانشمندان ایرانی قادرند موجود زنده به فضا بفرستند، یعنی صدها علم پیشرفت کرده و با یکدیگر ادغام شده‌اند. 

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این برنامه با اشاره به احداث مدرسه نامبرده در ناحیه ۶ این کلانشهر گفت: شمار دانش آموزان این ناحیه در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است که می‌طلبد بطور ویژه به آن توجه شود.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه برخی از مدارس فرسوده از دور خارج می‌شوند، افزود: افزایش کیفیت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان نیز در این مراسم اظهارداشت: اکنون ۱۰ پروژه با ۶۹ کلاس درس در این ناحیه آموزش و پرورش در حال اجراست که ۲ پروژه از آن‌ها به احداث هنرستان مربوط می‌شود. 

مجید نسیمی با بیان اینکه در ساخت مدرسه ناشنوایان و کم شنوایان زنده یاد علینقیان از طراحی خاص بهره گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که دانش آموزان خاص مانند ناشنوایان از دیگر دانش آموزان جدا نشوند و در جمع دانش آموزان عادی باشند، اما در صورت اجبار مدرسه باید مطابق با نیاز و شرایط جسمی و روحی دانش آموزان باشد. 

همچنین رییس مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان گفت: در این استان هزار و ۵۰۰ نیکوکار مدرسه ساز فعالند و  در ۲۲ سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ کلاس درس معادل هر روز یک کلاس ساخته‌اند. 

مجتبی ملااحمدی با اشاره به شکسته شدن احداث کلاس درس در ماه قبل تصریح کرد: توافق ۱۵۰ کلاس درس در یک ماه قبل منعقد و شماری ساخته شد که معادل پنج کلاس به ازای هر روز است. 

وی با بیان اینکه ساخت هر کلاس درس بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: ۱۲۰ پروژه مدرسه در کشور مربوط به دانش آموزان استثنایی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار