کد خبر: ۱۰۷۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 15 October 2022

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از بکارگیری فناوری پیشرفته اسمز معکوس جهت نمکزدایی از نفت خام در مجتمع صنعتی شماره 5 این شرکت در راستای جلوگیری از کاهش تولید و ارتقاء کیفیت نفت شیرین خروجی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مهندس قباد ناصری با بیان اینکه تکنولوژی اسمز معکوس برای اولین بار در سطح  شرکت ملی نفت ایران و به زودی وارد فرآیند تولید خواهد شد، گفت: با توجه به روند افزایشی نمکی شدن نفت موجود در مخازن و افزایش آب همراه نفت، جداسازی بهینه ذرات ریز آب از نفت اهمیت دوچندانی پیدا کرده است و همین امر باعث شد که استفاده از پکیج مذکور در اولولیت قرار گیرد.

وی افزود: از مزایای این تکنولوژی می توان به کاهش قابل توجه مصرف آب و برق و عدم نیاز به مواد شیمیایی تعلیق شکن در فرایند نمکزدایی از نفت خام اشاره کرد.

مهندس ناصری خاطرنشان کرد: علاوه بر این، نصب و بکارگیری این فناوری باعث افزایش ظرفیت  نمکزدایی به میزان 20 هزار بشکه در روز می شود که تاثیر بسزایی در پایداری تولید و افزایش کیفیت نفت خام برای استفاده در صنایع پالایشگاهی داخلی و صادارت خواهد داشت.

شایان ذکر است اسمز معکوس( RO) یک فرایند فیزیکی جهت جداسازی مواد معدنی حل شده از محلول با استفاده از غشاء نیمه تراوا و فشار می باشد.

برچسب ها: نفت و گاز مارون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار