فرمانده انتظامی خوزستان گفت: طبق آخرین آمار ، میزان سرقت در این استان در شش ماهه نخست سال جاری هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 07 October 2015
سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی استان خوزستان چهارشنبه در همایش پلیس امنیت و اصناف در هتل پارس اهواز اظهار کرد: خوشبختانه تلاش های پلیس که مبتنی بر همکاری و مشارکت مردم بوده در راستای محدود کردن بستر وقوع سرقت موثر واقع شد.

وی گفت: نیروی انتظامی با تقدیم شهدای متعدد امنیت اجتماعی را برای جامعه به همراه آورده و همین امر نیز باعث محبوبیت روز افزون پلیس در بین اقشار مختلف مردم شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه گفت: استفاده ازظرفیت ها و فناوری جدید از جمله نصب دوربین در جاده ها و امکان مختلف شهری باعث کنترل و تسلط بیشتر پلیس بر جامعه شده و به دنبال آن میزان سرقت در جامعه کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها دو صندوق امانات در سیستم بانکی استان وجود داشت گفت: اکنون بیش از 10 صندوق امانات در استان ایجاد شده که مردم با سپردن امانات خود به این صندوقها ضمن ترویج فرهنگ چگونگی نگهداری اموال، پلیس را در پیشگیری از سرقت کمک کرده اند.

همچنین در این همایش سرهنگ حسن حیدری رئیس پلیس اطلاعات و امنیت خوزستان با بیان اینکه جامعه صنفی یکی از مهمترین لایه های جمعیتی و مخاطب پلیس است اظهار کرد: ناجا بر اساس وظیفه ذاتی خود بستر امنیتی برای ارتزاق جامعه صنفی را فراهم می کند و مانع نفوذ افراد منفی به بازار می شود و این رویکرد برای دفاع از جایگاه و منزلت بازاریان است.

وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از مهمترین تهدیدات و آسیبهای جامعه تهاجم فرهنگی است گفت: دشمن با ناکامی در رویارویی اقتصادی، عرصه های فرهنگی و اجتماعی را هدف قرار داده و می خواهد با ایجاد تزلزل در پایه های فرهنگی و ایجاد ابتذال به مقاصد خود دست یابد.

حیدری با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرائم در دستگاهها ادامه داد: سازمان ها باید در راستای آگاه سازی جامعه هدف خود تلاش نمایند.

همایش پلیس و امنیت اصناف در سلسله برنامه های هفته ناجا 11 تا 17 مهر در استان برگزار می شود.



 فرمانده انتظامی خوزستان:شهرک آموزشی ترافیک دراهواز راه اندازی می شود

سردار محمد رضا اسحاقی چهارشنبه در همایش همیاران پلیس و فرهنگیاران ترافیک به مناسبت هفته ناجا در محل تالار شهید مطهری اهواز با اشاره به اهمیت آموزش در ترویج فرهنگ ترافیک عنوان کرد: در این شهرک آموزشی مکان هایی برای آموزش عملی و میدانی گروه های سنی دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است تا به صورت عملی با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شوند.

وی بیان کرد: مقرر شده است این شهرک در زمینی که در کنار اداره پلیس راهنمایی و رانندگی استان دراهواز وجود دارد ساخته شود و در این شهرک برای هر مقطع تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان مکان های آموزشی فراهم شود تا تمرینات آموزشی راهنمایی و رانندگی را فراگیرند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت دانش آموزان در حوزه راهنمایی و رانندگی در قالب همیار پلیس از سال 84 آغاز شد اضافه کرد: مشارکت جامعه و دانش آموزان در کاهش حوادث رانندگی و ترویج فرهنگ ترافیک بسیار موثر است.

سردار اسحاقی گفت: طبق آمار اعلام شده 60 درصد کشته شدگان در حوادث رانندگی سرپرست خانوار بوده اند که این اتفاق می تواند تاثیر بسیار زیادی در وضعیت زندگی خانواده ها و آسیب های اجتماعی داشته باشد.

در ادامه مراسم رئیس پلیس راهور استان خوزستان بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 900 جلد گواهینامه رانندگان پرخطر و متخلف که نمره تخلف آن ها بیش از 30 بود توقیف شد.

سرهنگ عادل مجدمی گفت: از جمله کارهایی که برای کاهش حوادث رانندگی در استان انجام گرفته است می توان به توقیف خودرو و گواهینامه رانندگی رانندگان متخلف ،نصب دوربین های کنترل تخلف و سرعت ، اصلاح هندسی معابرتوسط شهرداری و راه و شهرسازی و آموزش دانش اموزان به عنوان همیار پلیس به منظور ترویج فرهنگ ترافیک در خانواده ها و جامعه بوده است.

وی افزود: هم اکنون در شهرستان اهواز 100دوربین کنترل سرعت و تخلف رانندگی نصب شده است که تا پایان امسال 40 دوربین دیگر نیز نصب خواهد شد و در 9 شهرستان استان خوزستان نیز این دوربین ها نصب شده است.

سرهنگ مجدمی بیان کرد: نصب دوربین های کنترل سرعت در جاده ساحلی اهواز تا 60 درصد از میزان تصادفات و تخلفات کاسته است و در سایر نقاط شهر اهواز نیز کاهش 30 درصدی میزان تخلفات رانندگی با نصب این دوربین ها مشاهده شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار