با اجرای تفاهم‌نامه‌ سه جانبه آموزش و پرورش ، ثبت اسناد و بنیاد مسکن:
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: با اجرای تفاهم‌نامه‌ سه جانبه جهت صیانت از املاک آموزش وپرورش و جلوگیری از تعرض افراد سودجو فرایند مستندسازی املاک آموزش کهگیلویه و بویراحمد شتاب می گیرد
کد خبر: ۱۰۸۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 24 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گردهمایی روسا و کارشناسان حقوقی ادارات آموزش و پرورش ، بنیاد مسکن و ثبت اسناد املاک شهرستانها و مناطق استان در راستای تسریع در روند مستندسازی املاک آموزش وپرورش و اجرای تفاهم نامه سه جانبه فی مابین سازمان ثبت اسناد واملاک کشور ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت آموزش وپرورش با حضور مدیران کل ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل منابع طبیعی و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد و نماینده بنیاد مستضعفان و جانبازان ، در سالن شهید مطهری آموزش وپرورش برگزار شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه گفت:با اجرای تفاهم‌نامه‌ سه جانبه آموزش و پرورش با سازمان ملی ثبت اسناد و بنیاد مسکن فرایند دریافت اسناد املاک آموزش کهگیلویه و بویراحمد شتاب بیشتری می گیرد.

حسنعلی عزت خواه از تعامل و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با آموزش و پرورش در زمینه اخذ سند مالکیت اراضی و املاک تقدیر و تشکر کرد گفت: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2142 فقره ملک آموزشی و پرورشی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 1234 ملک آموزش و پرورش استان فاقد سند رسمی هستند، گفت: 908 ملک آموزش وپرورش دارای سند رسمی دفترچه ای و تک برگ است و برای 522 ملک آموزش وپرورش نیز پرونده جهت فرآیند صدور سند تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گردیده که از طریق بنیاد مسکن 174 فقره آن جهت صدور سند به ثبت اسناد و املاک ارسال گردیده است.

 

عزت خواه گفت: گرفتن اخذ سند رسمی برای املاک آموزش و پرورش در سال جاری در اولویت برنامه ها و فعالیت ها قرار دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در پایان بر تداوم جلسات کمیته استانی مستندسازی املاک فاقد سند آموزش و پرورش تاکید و اظهار امیدواری کرد: با شناسایی و رفع مشکلات شاهد تحرک بیشتر در صدور املاک فاقد سند باشیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه تسریع در سنددار کردن املاک در اختیار دولت برای جلوگیری از تعرض افراد سوجو یک ضرورت است که دستگاهها در این زمینه باید با جدیت دنبال کنند.

عیسی حسنی با تقدیر از فعالیتها و پیگیریهای خوب آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد طی دو سال گذشته گفت: حوزه ثبت اسناد،منابع طبیعی و بنیاد مسکن برای سندار شدن املاک در اختیار دستگاهها پای کار هستند و این ارتباط ،هماهنگی و همسویی برای تسریع در صدور اسناد مالکیت باید ادامه پیدا کند.

 وی، انفال را از مصادیق حقوق عامه دانست وگفت: حفاظت، حراست و نگهداری درست از املاک عمومی در اختیار دولت که تحت عنوان بیت‌المال مطرح هستند بر همه ما واجب است که تلاشهای ثبت اسناد واملاک استان برای حفظ و حراست از املاک قابل تقدیر است. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه افراد سوجو که دنبال منافع مادی هستند و به هیچ چیزی اعتقاد ندارندگفت: امروز در محاکم قضایی عده ای بر علیه ساختمانهای دولتی ادعا هایی دارند که راهکار این است با پیگیری دستگاههای دولتی هر چه زودتر املاک مستند سازی شوند.

حسنی، از اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد خواست هر چه سریعتر پرونده های املاک فاقد سند را تحوبل بنیاد مسکن دهد و بنیاد مسکن نیز با کار شبانه روزی پرونده ها را تکمیل و برای صدور سند به ثبت اسناد تحویل دهد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان گفت: آموزش وپرورش استان تا یک ماه آینده گزارش وضعیت املاک و همکاری دستگاههای متولی را به دادگستری گزارش دهد.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه از آمادگی ثبت اسناد برای صدور اسناد مالکیت مدارس و واحدهای اداری خیر داد و گفت: در راستای تسریع در اخذ سند رسمی مالکیت پرونده های ارسالی آموزش و پرورش خارج از نوبت رسیدگی می شود 

زمان خوب افزود با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان برای جلوگیری از تعرض افراد سودجو به املاک دولت صدور سند برای املاک، آموزش وپرورش نیازمند حرکت جهادی و تحرک بیشتر در این زمینه است.

وی افزود: برابر قانون حدنگار (کاداستر) تمامی دستگاههای دولتی موظف به اخذ سند رسمی مالکیت برای املاک تحت اختیار خود هستند.

خوب با اشاره به اینکه اخذ سند رسمی مالکیت موجب تحکیم و تثبیت مالکیت دولت و مانع از طرح هرگونه دعوی و شکایت علیه دولت خواهد بود بیان کرد: ادارات ثبت اسناد و املاک در اجرای تکالیف قانونی آماده همکاری با آموزش و پرورش در راستای اخذ سند رسمی مالکیت و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی دولتی می باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد بیان داشت: آماده ایم تا با ارائه مدارک لازم از سوی آموزش و پرورش به ثبت اسناد و املاک استان بعد از طی شدن فرآیند قانونی برای کلیه املاک بدون سند بعد از طی شدن فرآیند قانونی سند تک برگ صادر کنیم.

وی با بیان اینکه در نقشه شمیم موقعیت مکانی و نقشه کلی در همه روستاها و شهرها مشخص است گفت: با برداشت موقعیت محدوده ملک آموزش وپرورش توسط بنیاد مسکن و تحویل مدارک به ثبت اسناد صدور سند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

خوب خاطر نشان کرد: در راستای تسریع در اخذ سند رسمی مالکیت، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان پرونده های ارسالی از آموزش و پرورش استان را خارج از نوبت رسیدگی می نماید و برای آنها کارشناس و نقشه بردار اختصاصی قرار داده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: آماده هر گونه همکاری با آموزش وپرورش در راستای تسریع در صدور اسناد مالکیت مدارس در سطح استان هستیم.

جاوبد بخت با تقدیرازبرگزاری این جلسه که در راستای هماهنگی و همدلی برای تسریع در روند مستندسازی املاک آموزش وپرورش صورت گرفت گفت: با توجه به حساسیت در امور اموال بیت المال جهت حفاظت و صیانت از اموال و جلوگیری از تعرض افراد سودجو صدور سند برای املاک یک ضرورت است.

وی گفت: در شهرستانها و مناطق اگر اشکال و موانعی در امر مسندسازی املاک آموزش وپرورش وجود داشته باشد شخصا پیگیری می کنم تا در انچام امور تسریع شود.

معاون امور عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: بنیاد مسکن پرونده های تحویلی آموزش وپرورش را با سرعت پیگیری خواهد کرد .

غلامرضا امیدوار افزود: از 522 فقره پرونده تحویلی آموزش وپرورش 174 فقره آن به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان جهت صدور سند مالکیت تحویل گردیده است.

وی گفت: جهت تسریع در صدور اسناد آماده هر گونه همکاری با آموزش وپرورش استان هستیم.

در صورت همکاری منابع طبیعی ، بنیاد مسکن وثبت اسناد تا دو سال آینده املاک آموزش وپرورش سند دار می شوند

رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در صورت همکاری منابع طبیعی ، بنیاد مسکن وثبت اسناد تا دو سال آینده املاک آموزش وپرورش سند دار می شوند

ایروان پارسیان نژاد با تقدیر وتشکر از همکاری خوب بنیاد مسکن و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با آموزش وپرورش گفت: انتظار می رود با ایجاد تفاهم نامه سه جانبه وزارت آموزش وپرورش ،بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مستند سازی اموال آموزش وپرورش تسریع شود.

وی بیان کرد: پرونده های مربوط به املاک آموزش وپرورش توسط واحدهای حقوقی تشکیل و به بنیاد مسکن جهت طی شدن فرآیند قانونی تحویل داده خواهد شد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد پیش بینی کرد: در صورت همکاری منابع طبیعی و همکاری بنیاد مسکن وثبت اسناد تا دو سال آینده همه املاک آموزش وپرورش در اقصی نقاط استان کهگیلویه وبویراحمد سند دارشوند.

گفتنی است در پایان این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان به پاس همکاری و تشکر از اقدامات ارزنده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن از آنها با اهداء لوح تقدیر تجلیل نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار