مدیر کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز از اجرای طرح اعطای اقامت ویژه به فعالان و نخبگان اتباع خارجی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 25 December 2022

طرح اعطای اقامت ویژه به فعالان اقتصادی خارجی در البرز به اجرا درآمد

به گزارش «تابناک البرز» دهقان شیری گفت: این طرح باهدف اشتغال‌زایی بیشتر در سطح استان البرز و ایجاد فرصت‌های شغلی برابر مورد توجه قرار گرفته است.

وی، رفع موانع تحصیلی دانش اموزان اتباع خارجی، افزایش سرانه ورزشی و امکان استفاده از اماکن ورزشی توسط اتباع خارجی را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی اداره کل اتباع و امورمهاجرین خارجی استانداری البرز در این زمینه برشمرد.

شیری یادآورشد: شناسایی اقشار آسیب ‌ذیر، بانوان بی‌سرپرست اتباع، ارائه آموزش‌های لازم با هدف توانمندسازی اتباع از اقدامات فرهنگی برای خدمات‌دهی به اتباع خارجی است.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز تاکید کرد: همچنین رفع موانع تحصیلی برای دانشجویان اتباع، تقویت زیر ساخت‌ها و احداث مدارس و خانه‌های بهداشت و درمان برای ارائه خدمات به اتباع خارجی ساکن در استان نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: شناسایی و ساماندهی کودکان کار اتباع خارجی از طریق حمایت‌های معیشتی، حرفه‌آموزی و توانمندسازی خانوادهای کودکان کار، با هدف زمینه‌سازی ادامه تحصیل کودکان کار، رفع موانع برگزاری مراسم دینی و مذهبی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اتحاد و همبستگی میان اهل سنت و اهل تشیع را از دیگر اقدامات موثر در این زمینه به شمار می‌رود.

این مسئول گفت: در اولین نشست کارگروه اجرایی فرهنگی اتباع خارج استان البرز تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی برای مهاجرین خارجی استان البرز و شناسایی ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی برای گسترش اقدامات فرهنگی و اجتماعی با هدف ترغیب و تسهیل بازگشت جامعه مهاجرین خارجی به منظور کمک به آبادانی و پیشرفت کشور افغانستان مورد تاکید قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار