مراسم خاطره گویی "عشایر و انقلاب" به عنوان اولین برنامه روستاگردی دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد در روستای عنا شهرستان باشت برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 12 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، رحمت الله رسولی مقدم مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد گفت: روستاگردی عنوان برنامه‌ای است که حوزه هنری استان با هدف روایت سازی از حوادث و رویداد‌های مهم عشایر و ترویج فرهنگ عشایر در میان نسل جوان بنا نهاده است.

وی افزود: اولین برنامه‌ی روستاگردی دفتر ادبیات پایداری حوزه‌ی هنری استان با موضوع "عشایر و انقلاب" و با محوریت روایتگری روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، در روستای عنا شهرستان باشت برگزار شد.

رسولی مقدم تصریح کرد: در این برنامه که با حضور ریاست و معاونت محترم حوزه‌ی هنری استان، مدیریت دفتر ادبیات پایدراری و تیم مستندساز حوزه هنری برگزار شد، ۹ نفر از راویان بومی روستا که از شاهدان عینی بمباران روستای بهره عنا در سال ۱۳۴۲ توسط رژیم شاهنشاهی پهلوی بودند، به روایت آن واقعه‌ی هولناک پرداختند.

وی با اشاره به نهاد‌های مشارکت کننده در این برنامه اضافه کرد: این برنامه با همکاری و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی شهرستان باشت از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، دهیاری و شورای روستا و با حضور مردم و دانش‌آموزان روستا و جمعی از مسئولین از جمله ریاست محترم آموزش و پرورش، ریاست فرهنگ و ارشاد، فرماندار و امام‌جمعه‌ی شهرستان برگزار شد.

مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان بیان کرد: بازید از بافت روستا و اهدای بسته‌ی فرهنگی از طرف حوزه‌ی هنری به دانش‌آموزان این روستا، از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم بود.

شایان ذکر است که آستان مطهر امامزاده سیدفخرالدین احمد در قلب روستای بهره عنا، میزبان و محل اجرای این برنامه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار