کد خبر: ۱۱۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 12 October 2015
مدیرکل ورش و جوانان استان البرز با بیان اینکه 13 هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع پایه دوم ابتدایی تحت پوشش طرح استعدادیابی ورزشی قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد 2 هزار و 100 نفر برای آزمون‌های مرحله دوم انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رضا گل‌محمدی در مراسم افتتاح مجهزترین و تخصصی‌ترین پایگاه قهرمانی و استعدادیابی استان البرز که عصر امروز با حضور معاون وزیر ورزش، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی کشور، نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی البرز برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز در مساحت 850 متر و صرف اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا‌کنون اعتباری برای ساخت این مرکز به ما داده نشده است، افزود: 11 کمیته تخصصی برای 11 رشته ورزشی در محل این مرکز شکل گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان البرز با تاکید بر اینکه شناسایی افراد مستعد پسر و دختر در روند علمی پیشنهادی طرح استانی هدف کلی این طرح است، تصریح کرد: غربال‌گری اولیه افراد، شناسایی ویژگی‌های فردی، ارزیابی وضعیت سلامت عمومی و آمادگی جسمانی همچنین ارائه الگوی مناسب علمی برای شناسایی استعدادهای ورزشی از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه 13‌هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع پایه دوم ابتدایی تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، یادآور شد: از این تعداد 2 هزار و 100 نفر برای آزمون‌های مرحله دوم انتخاب می‌شوند.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه مراحل استعدادیابی ورزشی در سه بخش مقدماتی، بخش دوم و مرحله نهایی انجام می‌شود، عنوان کرد: تمرینات و فعالیت‌های ورزشی عمومی در مدارس، تمرینات در تیم‌های آموزشگاهی و باشگاهی و تمرینات‌ تیم‌های ملی به ترتیب در دوره‌های مختلف این طرح اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی استعدادیابی ورزشی استان البرز متشکل از مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل ورزش، متخصصان و مشاوران علمی‌ و غیره است، اظهار داشت: کمیته‌های مختلف علمی، اجرایی، نظارت و ارزیابی، مراکز استعدادیابی و مرکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی استان در راستای اجرایی شدن این طرح اقدامات خوبی را انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار