خطیب جمعه شهرستان نکا:
خطیب جمعه شهرستان نکا گفت: قانون حمایت از موجر با تخفیف مالیات و حمایت از مستاجر با اعطای تسهیلات، قانون خوبی است و مستاجرین نیاز بیشتری به حمایت مسئولان مربوطه دارند.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲ 03 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ شهرستان نکا با حضور پرشور مردم مؤمن و به امامت حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد. 

مستاجرین نیاز بیشتری به حمایت مسئولان مربوطه دارند
مستاجرین نیاز بیشتری به حمایت مسئولان مربوطه دارند
مستاجرین نیاز بیشتری به حمایت مسئولان مربوطه دارند
مستاجرین نیاز بیشتری به حمایت مسئولان مربوطه دارند  

امام جمعه شهرستان نکا در آغاز خطبه اول، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی با بیان حدیثی از امیرالمومنین(ع) گفت: قبل از این که غایبِ منتظر که مرگ است برسد، کار و عمل کنید.

حجت الاسلام محمدی لائینی، با اشاره به فرازی دیگر از حدیث امیرالمومنین(ع) تأکید کرد: زمان را از دست ندهید و تا جایی که فرصت دارید و توبه شما پذیرفته می شود، عمل کنید، زیرا اگر کسی سالهای زیادی را نیز زنده بماند، نمی داند فردا موفق به توبه میشود یا خیر.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد ایمان و تقوا گفت: امتیازات نژادی، زبانی و رنگ غلط است و از نظر اسلام این موارد امتیاز نیست و امتیاز و فضیلت به ایمان و تقوا است و هر چه تقوا در فرد بیشتر و به خدا نزدیکتر باشد، دارای امتیاز بیشتری است.

خطیب جمعه شهرستان نکا، با اشاره به جمله امیرالمومنین(ع) در زمان شهادت: «فزت و رب الکعبه» گفت: خلیفه دوم از نظر سُنی ها، به هنگام مرگ گفت: من سه کار انجام دادم که پشیمان هستم و توبه می کنم: «اول، من و ابوبکر موضوع خلافت را منحرف و آن را غصب کردیم. دوم، یک نفر به جز علی را جانشین انتخاب کردیم و سوم، بین مسلمانان تبعیض و بیت المال را به سلیقه خود خرج کردیم».

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه با بیان اینکه، در زمان عثمان، تبعیض ها و بذل و بخشش های نابجا زیاد و باعث شد تا مردم عثمان را از بین ببرند و علی(ع) را روی کار بیاورند، خاطرنشان کرد: یک دهیار یا عضو شورای محل، بخاطر اختلافات شخصی بین مردم تبعیض قائل می شوند و نماینده مجلس، به یک روستا خدمات نمی دهد.

وی در خطبه دوم نیز پس از سفارش به تقوا با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره آل عمران: «ای مومنین، حق تقوا داشته باشید و نمیرید جز مسلمان»، خاطرنشان کرد: دعای بزرگان و انبیا این بود که خدایا مسلمان بمیریم، تسلیم تو باشیم. لذا، همه چه مومن و غیرمومن در خطر هستیم، این ذره ایمان و ولایت ما و حجاب در معرض خطر شدید قرار دارد.

امام جمعه شهرستان نکا افزود: امیدوارم این سرمایه را حفظ کنیم، شیطان و اصحابش تا زمان مرگ تمام تلاش خود را می کنند تا دین و ایمان را از ما بگیرند. ذکر شهادتین را در هر حالی جاری کنیم زیرا مرگ خبر نمی کند تا در آن زمان بگوییم. در حدیث شریف آمده است ، اگر آخرین کلمه انشان قبل از مرگش اگر لا اله الا الله باشد انسان داخل بهشت می شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره با سالگرد رحلت حضرت امام(ره)، شخصیت امام را ناشناخته دانست، و اظهار کرد: به جرات می توان گفت و قسم یاد کرد که در تاریخ اسلام، بعد از دوران معصومین(ع)، فردی اینچنین جامع و کامل به وجود نیامده است، چراکه او به تمام معنای کلمه، عالم، عادل، مردمدار، مردم دوست، ساده زیست، شجاع، سرآمد در تمام امور و جامع الاطراف بود و سایر رهبران دنیا قابل مقایسه با او نبودند و نیستند که به لطف خداوند، این افتخار بزرگ، نصیب ما مردم این عصر و زمانه شد.

وی تشریح کرد: بعد از معصومین(ع)، انقلابی مانند این انقلاب اسلامی بوجود نیامد، و «اگر این امام و این انقلاب نبود و اگر چنین مردمی از امام حمایت نمی کردند، چنین انقلابی به وجود نمی آمد‌». این مکتب و این مردم با این امام(ره) معجزه می آفریند و حقیقتا انقلاب، معجزه بزرگ امام بود، سرمایه بزرگ ماست و باید این را حفظ کنیم.

خطیب جمعه شهرستان نکا تأکید کرد: هرچند امام زمان داریم، اما ما نیز باید همت کنیم، جانشین امام(ره) مانند امام(ره) دارد این کشتی را کشتیبانی میکند و به سرمنزل نجات می رساند و ما باید هم قدر امام خمینی(ره)، و هم قدر این امام حیّ را بدانیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه، این نظام و رهبر دشمنان فراوانی دارد خاطرنشان کرد: تا وقتی که ما دارای «اعتقاد و ایمان» و «پای کار و شجاع» باشیم، خدا هم با ما هست و مهم خط امام است و باید این خط و تفکر و آرمان امام باقی بماند.

وی افزود: اشخاصی در گذشته، ادعای خط امامی داشتند و از اول در هواپیما با امام(ره) بودند و ما انتظار داشتیم بازوهای تنومند این انقلاب باشند، اما مانند کرم ساقه خوار، انگل این نظام شدند.

امام جمعه شهرستان نکا با بیان اینکه، امام(ره) حافظ حقوق پابرهنه ها بود. گفت: آیا اکنون نیز حمایت می شوند؟ به آنها کمک می شود؟ آیا آن تفکر حاکم است؟ در بسیاری از جاها می بینیم حاکم نیست و فقط بر حسب ظاهر صحبت، ولی نقشه دشمن را پیاده و در زمین دشمن بازی می کنند. اما باید این انقلاب را با اطاعت از ولی امر مسلمین حفظ کنیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) که: «حکیم کسی است که هر چه در دلش است بر زبان جاری شود و قول و فعلش یکی باشد و درباره چیزی که نمی داند سکوت کند» خاطرنشان کرد: باید ظاهر و باطن خود را یکی کنیم و اگر با نظام و انقلاب هستیم باید با همه جوارح باشیم، در غیر اینصورت، منافق می شویم که بدتر از کافر است.

وی در رابطه با رود هیرمند در افغانستان نیز اظهار کرد: گویا، رود هیرمند دارد نقطه درگیری می شود، در گذشته شاهان بی کفایت بسیاری از بخش های ایران را از دست دادند، در زمان رضا شاه، سه هزار کیلومتر از خاک سیستان را تحویل افغانها دادند و دسترسی به رود هیرمند مشکل شد.

خطیب جمعه شهرستان نکا در ادامه خاطرنشان کرد: این رود بسیار مهم و نقطه حساسی است، بعضی از بخشهای آن رود حدود ۹۰۰ متر عرض دارد و در سال ۱۳۵۱ هیاتهای دو طرف قراردادی طی قراردادی، حق آبه ایران را معین کردند که امروز توسط طالبان از بین رفت.

وی حمله ی طالبان به بعضی از پاسگاه ها و کشتن مردم ما را شیطنت اعلام کرد بطوری که به نظر می رسد آنها نقشه انگلیس، آمریکا و اسرائیل را پیاده می کنند و باید تنبیه شوند.

امام جمعه شهرستان نکا با بیان مصوبه اخیر مجلس در مورد موجر و مستاجر گفت: این قانون حمایت از موجر با تخفیف مالیات و حمایت از مستاجر با اعطای تسهیلات، قانون خوبی است و تاکید کرد: مستاجرین نیاز بیشتری به حمایت مسئولان مربوطه دارند.

حجت الاسلام‌ محمدی لائینی نکته دیگر را تقویت روابط ایران با دیگر کشورها دانست و بیان کرد: روابط ما اگر با کشورهای اسلامی توسعه پیدا کند ایران قدرتمندتر میشود، هرچه رابطه قوی تر باشد توانمندی و عزت ایران بالاتر میرود، بطوریکه، مقام معظم رهبری فرمود: «این ظرفیتها و توانمندیها را کنار هم قرار دهید، کشورهای اسلامی یک جهان باعظمت و باشوکت را به وجود بیاورند».

خبر: الهام زارعی 

 

مستاجرین نیاز بیشتری به حمایت مسئولان مربوطه دارند  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار