وزیر راه و شهرسازی گفت: با همت مهندسان و تکنسین های وزارت دفاع هواپیمای سیمرغ وارد مدار بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 27 June 2023

مهرداد بذرپاش پس از بازدید از بخش‌های مختلف شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) اظهار داشت: در سفری که ریاست جمهوری سال گذشته به این مجموعه داشتند درباره ظرفیت‌های فناورانه شرکت هسا شنیده بودیم اما پیشرفت‌های این مجموعه مصداق شنیدن کی بود مانند دیدن است.

وی ادامه داد: با همت مهندسان و تکنسین‌های ما در وزارت دفاع و پیرو بازدید ریاست جمهوری از این مجموعه و تلاش مدیران هواپیمای سیمرغ امروز به مدار بهره برداری وارد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان صنایع دفاعی و هوایی و شرکت هواپیما سازی همه به دولت کمک می‌کنند، افزود: خواسته ما در درجه اول این بود که ظرفیت هواپیماسازی را در اختیار هواپیمای مسافربری قرار دهیم که بخش زیادی از این مسیر در این سازمان توسط مهندسان طی شده و به نقطه قابل قبول رسیدیم و توافق کردیم مسیر باقی مانده را اولین هواپیمای مشترک با سایر کشورها ساخت داخل در مدار حمل و نقل مسافری وارد کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه از ظرفیت‌های دیگر این مجموعه برای تاب آوری فناورانه در حوزه تعمیرات و تکنولوژی می‌توان استفاده کرد، ابراز داشت: صنعت هوایی و هواپیمایی کشورمان سال‌هاست درگیر تحریم است و از تحریم‌ها رنج می‌برد.

وی ادامه داد: مجموعه هسا با تاب آوری صنعت، سبب شده که اثرات و صدمات تحریم‌ها این صنعت را زمین گیر نکنند و هسا تاب آوری را افزایش داده و امروز در کمترین موردی نیاز به ارسال برای تعمیر قطعات به خارج داریم و بخش عظیم نیازها در داخل کشور و در مجموعه هسا تأمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره تصریح کرد: با دستاوردهایی که در این مجموعه شاهد بودم در ساخت و زیرساخت‌ها و تست قطعات هوایی هیچ کمبودی نداریم اما لازم است هواپیمای مسافربری داخلی با پلت فرم ایرانی به مدار صنعت هوایی وارد کنیم که مردم اعتماد داشته باشند و کاملاً تحریم را در این حوزه بی اثر کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت بی تردید حامی اصلی مجموعه هسا خواهد بود، ابراز داشت: این مجموعه نیاز خود دولت است و توسعه ناوگان هوایی برای بار و مسافر را تحت تکفل دارد و طبیعتاً همه ظرفیت‌های مالی در وزارت راه را در خدمت این مجموعه قرار خواهیم داد و در این باره امروز توافق‌نامه‌ای با این مجموعه داشتیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار