به مناسبت دهه ولایت؛
همزمان با فرا رسیدن دهه امامت و ولایت پرچم مزین به نام مبارک امام علی (ع) با ابعاد ۱۵۰ متر مربع در میدان پژوهش شهر همدان به اهتزاز درآمد.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 30 June 2023
همزمان با فرا رسیدن دهه امامت و ولایت پرچم مزین به نام مبارک امام علی (ع) با ابعاد ۱۵۰ متر مربع در میدان پژوهش شهر همدان به اهتزاز درآمد.

به گزارش تابناک همدان از شهرداری همدان، شهردار منطقه یک همدان در این آیین اظهار داشت: مجموعه شهرداری منطقه یک سعی دارد تا با اجرای برنامه های متنوع دیگر و ارج نهادن هرچه بیشتر به این اعیاد روحیه شادابی و معنویت را در جامعه به بهترین شکل رواج دهد.

مرتضی حضرت زاده با بیان اینکه برنامه اهتزاز پرچم مزین به نام مبارک امام علی (ع) به عنوان آغاز برنامه های این اعیاد بزرگ است ادامه داد: این پرچم با ابعاد ۱۵۰ متر مربع تا اتمام دهه امامت و ولایت بر فراز شهر همدان در اهتزاز است.

وی، غدیر را یکی از اعیاد مهم و با عظمت شیعه برشمرد که باعث اتصال جریان نبوت به موضوع امامت شده و جریان انبیا را تدام بخشیده است.

شهردار منطقه یک همدان ابراز امیدواری کرد: با تلاشی که در جریان سازی این واقعه بزرگ صورت می پذیرد شهروندان هرچه بیشتر با وقایع روز غدیر آشنا شوند.

حضرت زاده با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری از جمله شهرداری منطقه یک همدان همواره مشارکتی فعال در امور دینی و مذهبی دارد افزود: اهتزاز پرچم مزین به نام امیرالمومنین (ع) در میدان پژوهش نشان دهنده جایگاه با ارزش امور فرهنگی و دینی در سیاست های برنامه ریزی مدیران این نهادها است.

 

وی اظهار داشت: مدیریت شهری طی سالیان اخیر توجه ویژه ای به این موضوع داشته است و شهرداری منطقه یک علاوه بر اقدامات عمرانی که در سطح شهر انجام می دهد به دنبال تعظیم شعائر دینی در مناسبت های مختلف مذهبی است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان همدان نیز پیشتر اعلام کرد: همزمان با عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت ۲۳ عنوان برنامه در همدان با مشارکت مردم و مسئولان تدارک دیده شد.

حجت الاسلام حمیدرضا نامور به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عید سعید غدیرخم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و باید این روز هر چه با شکوه تر برگزار شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه های ایام دهه امامت و ولایت استان همدان اظهار داشت: غدیر حلقه اتصال همه مکاتب آسمانی است و جشن غدیر به اهتزاز درآمدن پرچم ولایت الهی است که باید در همیشه تاریخ زنده و ماندگار شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان همدان از برگزاری جشن ۱۸ کیلومتری غدیر (میهمانی غدیر) در استان همدان خبر داد و گفت: برپایی ۱۱۰ غرفه پذیرایی و فرهنگی در مرکز شهر همدان با مسئولیت ستاد مردمی غدیر استان پیش بینی شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار