نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام با اشاره به لزوم توجه به معضل بیکاری در این استان، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در ایلام در راستای ایجاد اشتغال، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ 30 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی» در جمع مدیران فنی و حرفه ای این استان، اظهار کرد: تلاش ها و زحمات مدیران فنی و حرفه ای در راستای ایجاد اشتغال و آموزش های مهارتی قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر گسترش آموزش های مهارتی در استان به ویژه در بین جوانان، افزود: کار برای کارآموزان و آموزش ایجاد اشتغال جوانان ارزشمند است، چراکه یکی از اهداف اصلی دشمن ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان و نوجوانان است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه دانش آموزان و مهارت آموزان باید به آینده امید داشته باشند، تاکید کرد: بزرگترین گناه از نظر فرهنگ اسلامی ناامیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: دشمن تلاش می کند دانش آموزان امید به آینده را از دست بدهند، وقتی امید از دست برود، دانش آموز و کارآموز فاقد کارایی و انگیزه لازم برای ادامه تحصیل، کار و ازدواج می شود.

وی اضافه کرد: یکی از عواملی که می تواند باعث ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان و جوانان شود، همین فرا گرفتن مهارت های فنی و حرفه ای است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: یکی از کارهایی که لازم است در بحث آموزش های فنی و حرفه ای در استان صورت گیرد، انجام امور تبلیغاتی و اطلاع رسانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: جوانانی وجود دارند که بیکار بوده‌ و با کسب مهارت و دریافت تسهیلات صاحب شغل شده اند، این افراد به جامعه از طریق رسانه ها معرفی شوند.

وی ادامه داد: این فرهنگ سازی باعث انگیزه در دیگر جوان ها برای مهارت آموزی می شود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بسیاری از جوانان از مهارت آموزی رشته های فنی و حرفه ای اطلاع ندارند، لذا باید اطلاع رسانی درست در این حوزه حتما انجام شود.

کریمی تبار با اشاره به اینکه بعضی از شغل ها نیازمند تقویت مهارت هستند، یادآور شد: فرهنگ کار در استان باید بین جوانان و نوجوانان گسترش و نهادینه شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز شاهد حضور گسترده مردم برای عزاداری ایام ماه محرم هستیم، گفت: دل مردم با امام حسین (ع) است، شرکت کردن در مراسم عزاداری امام حسین(ع) بسیار ارزشمند و نشان دهنده هم نوا شدن با ائمه اطهار (ع) است.

وی با اشاره به اینکه روایت است قطره اشکی که برای امام حسین علیه السلام جاری شود، باعث آمرزش تمام گناهان می شود، افزود: انسان وقتی روضه امام حسین (ع) می خواند باعث تحول درونی شده و دوست دارد خودش در کربلا حضور داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: کارشناسان سفر ریاست جمهوری در حال بررسی مصوبات سفر هستند، مهمترین معضل استان بیکاری است، مسئولان از این فرصت برای توسعه و حل معضل بیکاری استان استفاده کنند./م

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار