صبح امروز همزمان با اول شهریور زادروز بوعلی‌سینا مراسم ادای احترام به مقام شامخ حکیم هزاره‌ها با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در آرامگاه این دانشمند برجسته برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 23 August 2023

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: دوران زندگی، سیر فکری و اندیشه و خلاصه آثار ابن سینا به زبان‌های زنده دنیا گردآوری و چاپ می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، صبح امروز همزمان با اول شهریور زادروز بوعلی‌سینا مراسم ادای احترام به مقام شامخ حکیم هزاره‌ها با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در آرامگاه این دانشمند برجسته برگزار شد.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن روز بوعلی‌سینا حکیم، طبیب و فیلسوف برجسته جهان اسلام و عالم بشری اظهار کرد:حکیم ابن‌سینا چنان درخششی در جهان پیدا کرد و آن چنان نبوغی از خود نشان داد که پس از گذشت قرن‌ها، هنوز هم جهان علم و دانش نیازمند آثار اوست.

محمود شالویی ادامه با بیان اینکه با پیگیری استاندار و همکاری اداره ارشاد انجمن مفاخر استان بار دیگر کار خود را از سر گرفته است افزود: برای ابن‌سینا و دیگر شخصیت‌ها برنامه‌ای داریم که در کتابی دوران زندگی، سیر فکری و اندیشه و خلاصه آثار آن‌ها را به زبان‌های مختلف زنده دنیا گردآوری کنیم و به صورت جدی برای مفاخر این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی بادآور شد: جهان دانش همچنان نیازمند علوم ابن‌سینا در پزشکی، عرفان، معرفت و حکمت است و این علوم برای همه استادان و پژوهشگران و علاقمندان به حکمت و عرفان ایرانی و اسلامی ارزش و منزلت والایی دارد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور بیان کرد: این انجمن در کنار بزرگداشت مفاخر در ساخت آرامگاه از جمله ساخت آرامگاه بوعلی‌سینا همواره فعال بوده و برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.

شالویی با تاکید بر اینکه ابن‌سینا با دانش خود پیوند بین جسم و جان را ایجاد کرد افزود: مفاخر و بزرگان ایرانی نزد خواص علم و فرهنگ شناخته شده‌اند و آنچه که در این باره اهمیت دارد آن است که طبقات دیگر جامعه از جمله نسل جوان با معارف و ره آورد فکری و اندیشه‌های این بزرگان آشنا شوند و با این اندیشه‌ها ارتباط برقرار کنند.

جهان دانش همچنان نیازمند علوم ابن‌سینا در پزشکی، عرفان، معرفت و حکمت است/ کتاب زندگی ابن سینا به زبان‌های زنده دنیا چاپ می‌شود

جهان دانش همچنان نیازمند علوم ابن‌سینا در پزشکی، عرفان، معرفت و حکمت است/ کتاب زندگی ابن سینا به زبان‌های زنده دنیا چاپ می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار