مدیر کل کانون البرز، در دیدار با مدیر کل کتابخانه‌های استان، بر لزوم همراه کردن مردم و خانواده‌ها به ویژه مادران برای راه اندازی پویش‌های مردمی در حوزه‌ی ترویج مطالعه و بردن کتاب به خانه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 23 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» این مقام مسؤول در دیدار با علی معدنی‌پور، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به ماموریت مشترک و حوزه‌ی اصلی فعالیت کانون و نهاد کتابخانه‌ها گفت علاوه بر شناسایی  توانایی‌ها و اشتراک ظرفیت‌های مشترک، هر دو سازمان باید از حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی فعال برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره ببریم.

عاشری افزود تجربه نشان داده  هر جایی که فقط به دستگا ها و سازمان‌های مختلف اکتفا کردیم  و از ظرفیت‌های مردمی دور مانده‌ایم، دچار آسیب شده‌ایم؛ لذا باید مردم، خانواده‌ها به ویژه مادران را دربالای هرم  فعالیت‌های پیش بینی شده‌ی حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی ببینیم.

مدیر کل کانون البرز ادامه داد مادر رکن خانواده است و  اگر قرار است کتاب را داخل خانه‌های ببریم باید از جایگاه مادر و رابطه‌ی عاطفی او با دیگر اعضای خانواده برای اثرگذاری در فرهنگ مطالعه بهره ببریم.

پرهیز از موازی کاری، اشتراک توانمندی‌ها حداقل در سطح استانی و برگزاری فعالیت‌های محتلف با استفاده از ظرفیت دغدغه‌مندانی که از تخصص مشاورین کودک نیز بهره برده‌اند و مادران، راه اندازی کتابخانه‌ی تخصصی تعلیم و تربیت برای خانواده‌ها و ممیزی بومی کتاب ها و دسته بندی برای مادران متناسب با گروه سنی فرزندانشان و استفاده از ظرفیت‌های  کتابخانه‌های عمومی در مناطقی که کانون در آن مناطق فاقد مرکز فرهنگی، هنری است برای کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان و اجرای فعالیت های تخصصی برای آنان از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار