پزشک مظهر احیاگری و زندگی بخش است که با دم مسیحایی خود درد و رنج بیماران را می کاهد و شوق امید به زندگی و حیات را در کالبد آنان می دمد .
کد خبر: ۱۱۲۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵ 23 August 2023

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ إِذَا مَرِضْتُ‌ فَهُوَ يَشْفِينِ

(و هنگامی که بیمارمی شوم او شفایم می‌دهد) سوره الشعراء آیه ی ۸۰

پزشک مظهر احیاگری و زندگی بخش است که با دم مسیحایی خود درد و رنج بیماران را می کاهد و شوق امید به زندگی و حیات را در کالبد آنان می دمد .

یکم شهریور ماه زاد روز حکیم فرزانه ، دانشمند و طبیب نامدار ایرانی، و الگوی بارز پزشکی در تاریخ پر فروغ ایران اسلامی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا است؛ همان دانشمند مسلمانی که با نبوغ والا و مجاهدات بی شائبه در عرصه کشف و تبیین واقعیت‌ها و مفاهیم علمی، خدمات بزرگی به جهان علم و بشریت کرد. لذا این فرصتی مغتنم و مناسب برای ارج نهادن به جایگاه جامعه توانمند و فداکارِ پزشکان کشور است تا تلاش های ارزنده آنها مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.

پزشکان، جزء لاینفک زندگی انسان از دیرباز بوده اند و حضور آنها در مقاطع حساس زندگی، بسیار سرنوشت ساز بوده و هست. ایران اسلامی نیز در همه دوران ها، به ویژه در سال‌های دفاع مقدس، همراهی با عظمت و ایثار این قشر دلسوز و فرهیخته را به خود دیده است.

پزشکان نه تنها در هشت سال دفاع مقدس، جان خود را در طبق اخلاص نهادند، بلکه در دوران مختلف و شیوع ویروس های خطرناک با مجاهدت های شبانه روزی، کشور را در مقابل این بلایای عظیم حفاظت کرده و حتی در این راه، شهیدان والامقامی را تقدیم کردند.

اینجانب سالروز ولادت حکیم ابوعلی‌سینا و روز پزشک را به تمامی پزشکان صنعت نفت بالاخص زحمتکشانِ بهداشت و درمان جنوب تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون این خادمین سلامت را از خدای متعال خواهانم.

علیرضا دانشی

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

 

برچسب ها: روز پزشک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار