مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از آغاز اجرای طرح غربالگری خانواده‌های مددجوی این نهاد در راستای ارتقا سطح سلامت، تندرستی و شاخص‌های بهداشتی آنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 09 September 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  رضا طاهری روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح غربالگری شامل بیماری های قلبی و عروقی بوده که از طریق ویزیت، کنترل فشار خون، قند، کلسترول و بررسی شاخص توده بدنی (bmi) بوده که با مشارکت کمیته امداد و معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام انجام می گیرد.

وی افزود: این طرح غربالگری در بین گروه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال و در مرحله نخست برای ۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان در قالب برنامه خطرسنجی و دارا بودن شرایط غربالگری در همه شهرستان‌های استان صورت می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: در کنار انجام معاینات و اقدامات پزشکی برای مشمولان این طرح، برنامه های دیگری همچون توزیع سبدهای بهداشتی و برگزاری کلاس‌های آموزش برای مددجویان رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی شهرستان‌ها در زمینه بهداشت و سلامت روان برگزار می‌شود.

طاهری ادامه داد: در مراحل پایانی این طرح چنانچه بیمارانی نیاز به آزمایش های پاراکلینیکی تخصصی داشته باشند به سطح بالاتر ارجاع داده شده و درمان‌های تخصصی صورت می گیرد.

به گفته وی، افزایش آگاهی و تلاش برای تامین سلامت مددجویان تحت حمایت از اهداف اجرای این طرح است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار