رئیس پلیس فتا استان از شناسایی فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با توهین و بی‌احترامی به صاحب‌کار سابق خود سبب ناراحتی وی شده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 17 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت از مدتی قبل شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با توهین و فحاشی و بی‌احترامی به من و خانواده‌ام سبب ناراحتی‌ام شده و با آبروی اینجانب بازی کرده و سبب رنجش خاطر و از بین‌رفتن آسایش و آرامش من و خانواده‌ام شده است.

وی افزود: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

وی بیان داشت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، مشخص گردید شاکی حدود یکسال پیش یک کارگاه تولیدی راه‌اندازی کرده و فردی را به عنوان نماینده و نیروی کار استخدام کرده، که نامبرده بعد از مدتی بنا به دلایلی ترک کار کرده است.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی ادامه داد: وی بعد از ترک کار رمز مربوط به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شاکی را نیز تغییر داده و از دسترس او خارج کرده است و پس از مدتی در فضای مجازی شروع به توهین، بی‌احترامی و فحاشی به صاحب‌کار سابق و خانواده اش کرده است.

سرهنگ الوانی تصریح کرد: در ادامه متهم با هماهنگی مقام محترم قضائی به پلیس فتا احضار شد وی در ابتدا منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا‌شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و بزه انتسابی را پذیرفت

وی اضافه کرد: این فرد عنوان داشت با شاکی مشکل مالی داشته و به دلیل عدم دریافت مطالبات خود اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی در فضای مجازی کرده است که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

این مقام سایبری گفت: افراد به‌هیچ وجه اختلافات شخصی و خانوادگی خود را به فضای مجازی نکشانند، چرا‌که هر‌گونه توهین، تهدید، نشر اکاذیب، فحاشی و ... در فضای مجازی به موجب قانون جرم محسوب شده و پیگرد قانونی به‌همراه دارد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.

همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار