نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس گفت: تأمین آب پایدار از ارتفاعات شاهوار و چشمه قطری از مطالبات جدی مردم شاهرود است که باید پیگیری شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 20 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، علی‌اصغر خانی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در جمع شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان اظهار کرد: هماهنگی، تعامل و وحدت بسیار خوبی در استان سمنان و شهرستان شاهرود وجود دارد.

وی گفت: در شاهرود، متأسفانه رشد نرخ بیکاری بسیار بالا بوده و نرخ بیکاری در این شهرستان حدود ۱۶ تا ۱۷ درصد است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل دیگری که در شاهرود وجود دارد، این است که یکی از منابع پایدار ما، ارتفاعات شاهوار با حدود چهار هزار متر است و حدود ۲۵ حلقه آب شرب شهرستان شاهرود از این ارتفاعات و بقیه از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.

خانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ارتفاعات شاهوار ثبت ملی شده است، گفت: یکی از مطالبات و خواسته‌های جدی مردم شاهرود، بحث آب فارغ از هر نگاه سیاسی و منش و روشی است. در یازدهم محرم امسال نیز که بزرگ‌ترین گردهمایی اجتماعی و مذهبی مردم شاهرود محسوب می‌شود، خواسته مردم این بود که معدن بوکسیت تاش ادامه فعالیت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بوکسیت نه‌تن‌ها در شرق استان سمنان بلکه در دیگر استان‌های کشور وجود دارد، گفت: تأمین آب از ارتفاعات شاهوار درخواست و مطالبه جدی مردم شاهرود به عنوان یک خط قرمز جدی است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از منابع آب پایدار که جزو طرح‌های ردیف‌دار و مصوب دولت است، انتقال آب از چشمه قطری است.

خانی بیان کرد: عمده کار نصب خط انتقال این طرح انجام شده است؛ اما ۱۴ سال پیش لوله‌کشی از داخل شاهرود تا چشمه قطری در حال انجام بود که ادامه روند آن تعطیل شد. اگر امروز بخواهیم سرمایه‌گذاری کنیم و این طرح را به اتمام برسانیم، به اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی نیاز است.

خانی تأکید کرد: این ۲ منبع آب پایدار شاهوار و چشمه قطری برای شهرستان شاهرودباید موردتوجه و پیگیری ویژه قرار گیرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار