عبدالرضا بابائی؛
عبدالرضا بابائی گفت: اتفاقاتی که این روزها در منطقه رخ می‌دهد حاصل انقلاب اسلامی ایران است که ابتدا با یک نهضت در سال ۱۳۴۲ به رهبری امام خمینی (ره) شروع شد و در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و امروز در جهان فراگیر شده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 06 November 2023

به گزارش تابناک مازندران، عبدالرضا بابائی به مناسبت ۱۳ آبان در جمع مردم  در مسجد صاحب‌الزمان (عج) کوی کارمندان شهرستان ساری سخنرانی و اظهار کرد: روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ما به عنوان روز دانش‌آموز و استکبارستیزی نامگذاری شده، در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی مصادف است با ۳ واقعه‌ی مهم که در هر ۳ رخداد، نقش امام بزرگوار به عنوان یک رهبر و پیشوا، نقشی بی‌بدیل است که برکاتی برای شکل‌گیری این نظام و انقلاب داشت.

وی افزود: چه آن زمانی که امام در آغاز نهضت در اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون، در سخنرانی بسیار معروف خود که منجر به تبعید ایشان شد، چه بعدها که در روزهای نزدیک به انقلاب اسلامی جمعی از دانش‌آموزانِ این مملکت توسط رژیم خونخوار به شهادت رسیدند و چه بعدها که در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ که لانه جاسوسی آمریکا تسخیر و انقلاب دوم نامگذاری شد.

عبدالرضا بابائی گفت: امروز صحبت کردن درباره‌ی مبارزه با استکبار جهانی و ایستادگی در مقابل ظالم در محافل و جلسات، یک امر بسیار ساده‌ای است و راحت از استکبار صحبت می‌کنیم، اما وقتی یک عالم وارسته و روحانی مجاهد در خفقان آن زمان در سال ۱۳۴۳ در مقابل استکبار بایستد و عَلَمِ مخالفت با استکبار جهانی را به دست بگیرد بسیار عجیب است و نیازمند یک تجزیه و تحلیل در دانشگاه است، که چه می‌شود یک روحانی مجاهد با دست خالی و با اتکاء به خداوند و به پشتوانه‌ی سربازانی که در گهواره هستند یک نهضتی را آغاز کند که امروز عالمگیر شده و اقصی نقاط عالم را در بر گرفته است.

وی تشریح کرد: وقتی صحبت از مبارزه با استکبار می‌کنیم، بسیاری گمان می‌کنند، مبارزه با استکبار یک امر مقطعی است و در یک تاریخی شروع می‌شود و در یک تاریخی به پایان می‌رسد، اما طبق آیات متعدد قرآن کریم، هیچ‌گاه جریان مبارزه حق در مقابل باطل تمام تعطیل‌شدنی نیست و به تعبیر امام(ره) اگر روزی تعطیل شد یعنی انقلاب به پایان رسیده و از مسیر خود خارج شده است.

عبدالرضا بابائی تصریح کرد: این مبارزه با حق، تا انتهای تاریخ ادامه خواهد داشت و در مسیر ایستادگی در جبهه حق باید برایش هزینه داد و طبق فرمایش امیرالمومنین(ع) در باب جهاد؛ «جهاد یک دری است از درهای بهشت که خداوند آنرا برای بندگان و اولیای خاص خودش باز می‌کند»، اگر توفیق جهاد وقت، مال، آبرو و ... نصیب ما شد ما باید برای این نعمت خدا را شکر کنیم.

وی بیان کرد: امام به این دلیل در فضایل شهید بهشتی، کلمه «مظلوم» را بکار می‌برد که این شهید جهاد با آبرو کرد، بطوریکه جریان‌های مختلف در ابتدای انقلاب، در ترور این شخصیت بی‌نظیر اسلامی هر کاری کردند. همانطور که وقتی یک نهالی را می‌کاریم، به امید روزی که آن نهال تنومند شود و رشد کند و گل و میوه دهد، باید تلاش کنیم، باید برای انقلاب هزینه کرد و هزینه داد تا به ثمر برسد.


عبدالرضا بابایی اتفاقاتی که این روزها در منطقه رخ می‌دهد را حاصل انقلاب اسلامی ایران دانست، که ابتدا با یک نهضت در سال ۱۳۴۲ به رهبری امام خمینی (ره) شروع شد و در سال ۱۳۵۷ انقلابی به دست مردم به پیروزی رسید و امروز در جهان فراگیر شده است.

وی با بیان اینکه، یک تشکیلات باید دارای ۴ رکن اساسی؛ «هدف» ، «افراد فعال»، «نظم» و «رهبر» باشد خاطرنشان کرد: در ایجاد تشکیلات، اولویت «هدف» است اما «رهبری» مهمترین علت تحقق تشکیلات است و قطعا در تشکیلات دینی، انقلاب اسلامی ما در این ۴۴ سال، توانست در مقابل دسیسه‌های ابرقدرتها بایستد، اگر چه نقش امت هم نقش مهمی است اما علت تحقق و استمرار آن «ولایت جامعه» است.

عبدالرضا بابایی اضافه کرد: امروز این انقلاب به دست ما رسیده است و ما میراث‌دار انقلابی هستیم که ۲۰۰هزار نفر در دفاع از این ارزش‌ها از جان خود گذشتند و به شهادت رسیدند و مقام معظم رهبری فرمود: ما در آغاز «تغییر در نظم نوین جهانی» هستیم، که ۳ اتفاق می‌افتد: «انزوای آمریکا به عنوان ابرقدرت جهان رقم خواهد خورد»، «انتقال قدرتهای فرهنگی سیاسی، اقتصادی و حتی علمی از غرب به آسیا است» و «گسترش ایدیولوژی مقاومت و توسعه» که با تحلیل درست می‌بینیم که آمریکا امروز در انزوا قرار دارد و بسیاری از قدرت‌ها امروز به شرق منتقل شده، در تگزاس امریکا، لندن و پاریس در مقابل ظلم به مردم غزه می‌ایستند، که این یعنی؛ «گفتمان محصور به انقلاب اسلامی نیست و به اقصی نقاط جهان صادر شده است».

وی تشریح کرد: طبق فرمایش امام خمینی (ره)، درباره‌ی نقش انگلیس در طراحی‌های دشمن، در داستان این روزهای دنیا نیز در پس پرده نقش انگلیس پررنگ است، بطوریکه؛ ۱۳ مستعمره انگلیس در قاره آمریکا را متحد و یک کشوری به نام آمریکا تاسیس و آن زمان در بیانیه‌ای ۱۲ ارزش؛ برابری، حقوق بشر، علم، خوشبختی، زن، زندگی، آزادی و ... را بیان کردند، ۱۳ سال بعد قانون اساسی آمریکا تصویب شد و در آن مصوب کردند که ما باید ارزش‌هایی را که در قانون اساسی آوردیم جهانی کنیم، که برای ۴ بُعدِ؛ «علم، قدرت، ثروت و پرستیژ»، تنظیم کردند و اولویت را بر لشکرکشی و فتوخات گذاشتند، هر جایی را که احساس کردند که می‌توانستند لشکرکشی و فتح کردند.

عبدالرضا بابائی گفت: دو قدرت اقتصادی، تصمیم گرفتند کاری کنند که قدرت‌های اقتصادی دنیا را وابسته به خود کنند، در نتیجه دلار را آوردند و آرام آرام اقتصاد دنیا را در دست گرفتند، برای بدست آوردن قدرت سیاسی و وابسته کردن دیپلماسی کشورها به خود سازمان‌های مختلف را بنا نهادند، توسط لابی‌های آمریکایی‌ها و برای تسلط بر افکار عمومی، هالوود را تأسیس کردند، در راستای چیره شدن بر فضای فکری دنیا اینترنت و ماهواره را آوردند.

وی افزود: پس از سالها، جنگهایی رخ داد، تا به سال ۱۳۴۱ که در این مقطع تاریخی، آمریکا تبدیل به ابرقدرت دنیا شد، که توسعه‌ی قدرت‌نرم اهمیت پیدا می‌کند، یعنی ما قدرت سخت بدست آوردیم، مدیریت بسیاری از کشورها را در دست گرفتیم، اما عمده این بود که بتوانند در جنگ سرد شوروی را زمین بزنند و نابود کنند، لذا با این هدف دو کار انجام دادند، یک «پادگانی به نام اسراییل در منطقه بوجود آوردند و حمایت از اسراییل و یهودی‌ها را از اقصی نقاط دنیا را در این منطقه جمع کردند که با یک افسانه‌ی ساختگی زمین‌های مقدس را به اسرائیلی‌ها واگذار کردند.

عبدالرضا بابایی تصریح کرد: آنها سپس جنگ‌نرم با شوروی (تهاجم فرهنگی و مبارزه با ارزشهای مارکسیستی) را شروع کردند، ۳۱ سال پس از این تاریخِ تقابل در سال ۱۹۴۱ ، انقلاب اسلامی شکل گرفت و در چنین شرایطی که دو کشور شرق و غرب، سلطه‌گر و بقیه‌ی کشورها سلطه‌پذیر بودند، اما ایران در مقابل سلطه ایستاد، و مقاومت کرد. این پایگاه که شکل گرفت، از همان روز نباید تقویت شود و اگر هم بنا است لذا کودتا و تجزیه‌طلبی و که این کشور و انقلاب را زمین بزنند اما ۱۲ سال بعد از انقلاب اسلامی فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. اما امام(ره) در پیامی به گورباچوف فرمود: «نزدیک است» و در ۱۲ سال بعد تحقق پیدا کرد، و همانطور که آقای یکتا می‌گوید؛ «هیچوقت این دو سید بزرگوار به ما دروغ نگفتند»، شوروی متلاشی شد.

وی اظهار کرد: اکنون دنیا تبدیل به یک دهکده‌ی جهانی شده است که یک حاکم بیشتر ندارد، شوروی تجزیه و آمریکا حاکم بلامنازع در جهان است. آخرین بیانیه‌ی امنیت ملی آمریکا که چند سال قبل صادر شد، ضمن اینکه چالش را بر می‌شمارد که؛ «ایران با تشکیل انقلاب اسلامی به دنبال تبدیل شدن به یک ابرقدرت در عالم است»، در سال ۱۳۹۱ هم آمریکایی‌ها همین را گفتند که؛ «ایران دنبال آن است که تبدیل به ابرقدرت شود»، اما دنیا و آمریکایی‌ها غافلگیر شدند، آنجا ۱ چالش بین‌المللی و ۶ چالش داخلی را برشمردند.

عبدالرضا بابایی بیان کرد: اولین چالش بین‌المللی «چین» است و آمریکایی‌ها می‌گویند چین در بحث فناوری، اقتصادی تا چند سال دیگر از ما جلو خواهد افتاد، دومین چالش، «روسیه» است، و معتقد است؛ روسیه این قابلیت را دارد که برای ما جنگ جهانی ایجاد کند، سومین چالش، «مدل حکمرانی جدیدی از سوی کشور ایران در جهان در حال انجام است که دموکراتیک آمریکا را تضعیف می‌کند»، که در این راستا آمریکا برنامه داشت، با حمایت از اکراین روسیه را غافلگیر کند اما روسیه، حمله‌ی پیش‌دستانه‌ای برای خنثی کردن برنامه آمریکا انجام داد و طراحی دشمن را خنثی کرد.

وی نکته دوم را اسراییل عنوان کرد که بنابر پیش بینی خودشان، «در سال ۲۰۲۸ اسراییلی وجود نخواهد داشت»، که این همان حرفی است که رهبر فرمود: «اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»، اکنون بین آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به همان بشدتی که دارد واگرایی اتفاق می‌افتد، در بین کشورهای شرقی بشدت دارد همگرایی اتفاق می‌افتد.

عبدالرضا بابایی تصریح کرد: این ۳ چالشی که آمریکایی‌ها بیان کردند، مقام معظم رهبری فرمودند: «در نظم جدید و گسترش جبهه مقاومتی که در حال رخ دادن است، امروز جبهه مقاومت، اقصی نقاط عالم را فرا گرفته است، در همین یک ماه گذشته، از عراق، روسیه، لبنان، یمن، مردمی که فقط یک وعده‌ غذا می‌خورند، منتظر هیچ قدرت جهانی نشدند تا از خودشان دفاع کنند، بلکه خودشان آتش به اختیار به اسراییل حمله کردند که این؛ «فراگیری جبهه مقاومت است که با سرعت پیش رفته است» و مقام معظم رهبری در طنزی فرمود: «لابد این اتفاقاتی که در کشور پاریس و لندن هم می‌افتد، کار بسیج پارس یا بسیج لندن است».

وی با اشاره به اینکه، نگاه مسیحیت نسبت به اسلام این است که حضرت عیسی مسیح، در رکاب امام زمان(عج) حکومت جهانی را شکل خواهند داد، درباره‌ی گلایه‌ی برخی نسبت به مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: هرجایی که ما تابع ولایت بودیم، عزت پیدا کردیم و هرجایی که تابع ولایت نبودیم، آسیب دیدیم.

عبدالرضا بابایی، درباره‌ی گلایه‌ای مردم از خودرو‌ گفت: مگر می‌شود کشور در ظرف کمتر از ۴۴ سال، با وجود موشک‌ها و پهبادهایی که صادر می‌کند، نتواند ماشین ساده بسازد، اگر تفکر مسئول ما این شد که، ما به غیر از آبگوشت بزباش نمی‌توانیم چیزی بسازیم، خودروی ما چنین شد، اما اگر تفکر ما تهرانی مقدم شد، ما محبوب مردم می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: امروز وقت خسته شدن نیست و باید محکم بایستیم و به گفته‌ی امامین، ما چند قدم بیشتر برای رسیدن به قله، فاصله نداریم و تحقش را در پیروزی انقلاب و جنگ و با پیروی از امام(ره) تجربه کردیم.

عبدالرضا بابائی بیان کرد: رهبر در چند سال قبل فرمود، «ما خرمشهرها در پیش داریم و یکی از خرمشهرهایی که دشمن در آن بسیار موفق شد، متأسفانه تسلط بر تفکر جوانان بوده که اکنون با جهاد تببین می‌شود خرمشهر را آزاد کرد و ما امروز رسالت داریم، ابهامات و شبهات را پاسخ دهیم و برای دفاع از ارزشهایی که رهبر فرمودند تلاش کنیم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار