علاقه مندان شورولت می دانند که سابربن 70 فقط در تریم 3 درب معرفی شد اما تیونر در این پروژه، خودرو را تبدیل به 4 درب کرده است. شاید در یک خط این تغییر را بتوان توضیح داد اما ایجاد سخت افزار لازم برای درب جدید و اجرای آن در پروژه یکی از دشوارترین مراحل کار بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 10 November 2023

 

عصر ایران- کمپانی معروف آیکان متعلق به جاناتان وارد در یکی از جدیدترین پروژه های بازسازی خودرو سراغ شورولت سابربن 1970 رفته است. خودرویی که اکنون برچسب قیمت 1 میلیون دلاری را بر سینه دارد!

سابربن یکی از اصلی ترین برندهای شورولت است که از سال 1935 تا کنون روی خط تولید قرار دارد. تا کنون 12 نسل از سابربن معرفی شده که اعضا خانواده دوازدهم از سال 2020 روانه بازار شده اند.

سابربن 70 در واقع یک نسل هفتمی است که از سال 1967 تا 1972 روی خط تولید شورولت قرار گرفت. شاسی نردبانی و سامانه تمام چرخ محرک از مهمترین ویژگی های این مدل محسوب می شد. اما آیکان در پروژه خود به جای اینکه یک آفرودر بلند قامت را معرفی کند بیشتر به دنبال سرعت بوده و ارتفاع سابربن را به شدت کاهش داده است.

علاقه مندان شورولت می دانند که سابربن 70 فقط در تریم 3 درب معرفی شد اما تیونر در این پروژه، خودرو را تبدیل به 4 درب کرده است. شاید در یک خط این تغییر را بتوان توضیح داد اما ایجاد سخت افزار لازم برای درب جدید و اجرای آن در پروژه یکی از دشوارترین مراحل کار بوده است.

این زشت بدترکیب، 1 میلیون دلار قیمت دارد! (+عکس)

سابربن آیکان یکی از جذاب ترین پروژه های تیونینگ سال جاری میلادی محسوب می شود که این شورولت اصیل را تبدیل به هیولایی آتشین کرده است. 

آیکان یک جلوپنجره فلزی جدید برای سابربن 70 طراحی کرده که ساخت آن با آلومینیوم و برش های دستگاه حدود 50 ساعت زمان برده است.

دستیگره های درب بازطراحی شده، داشبورد جدید با جزئیات فلزی و فرمان از دیگر تغییرات تریم این خودرو هستند. تمامی این قسمت ها توسط تیونر طراحی و ساخته شده اند.

این زشت بدترکیب، 1 میلیون دلار قیمت دارد! (+عکس)

اما جذاب ترین قسمت این سابربن 70 به پیشرانه آن مربوط می شود. نلسن ریسینگ انجینز یک پیشرانه اختصاصی بر مبنای پیشرانه شورولت ال اس 427 با تورودوقلو برای سابربن آیکان طراحی کرده است. این تپنده 8 سیلندر برابر با 1000 اسب بخار خروجی و 1220 نیوتن متر گشتاور دارد.

این زشت بدترکیب، 1 میلیون دلار قیمت دارد! (+عکس)

توان پیشرانه از طریق جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل حرفه ای Dana 60 در محور عقب منتقل می شود. برای سابربن آیکان در تمامی متحرک محور، سیستم خنک کننده جدید طراحی و اجرا شده تا افزایش دما مدیریت شود.

آیکان همچنین سیستم تعلیق مستقل 4چرخ را روی سابربن 70 نصب کرده است. سیستم ترمز هیدروبوست برمبو با کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و عقب وظیفه کنترل اژدهای آیکان را برعهده دارد.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، صندلی نیمکتی راننده با چرم درجه 1 ایتالیایی پوشانده شده و در قسمت داخلی آن نیز از فوم دارای استاندارد پزشکی استفاده شده است.

آیکان سابربن 70

 
آیکان سابربن 70 بدنه
آیکان سابربن 70 بدنه
آیکان سابربن 70 بدنه
آیکان سابربن 70 بدنه
آیکان سابربن 70 بدنه
آیکان سابربن 70 بدنه
آیکان سابربن 70 بدنه
آیکان سابربن 70 بدنه
آیکان سابربن 70 بدنه
آیکان سابربن 70 بدنه
آیکان سابربن 70 بدنه
 
 
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
آیکان سابربن 70 موتور و کابین
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار