رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان خراسان جنوبی از دستگیری سه نفر متخلف شکار و صید پرندگان مهاجر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 11 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، امیر کوهستانی روز شنبه در تشریح این خبر افزود: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان حین کنترل و پایش زیستگاه‌های آبی این شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر متخلف شکار و صید شدند.

وی گفت: لاشه ۲ قطعه مرغابی سرسبز به همراه یک قبضه سلاح شکاری و پنج عدد فشنگ از متخلفان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان اظهار داشت: پرونده متخلفان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

خراسان جنوبی هفت منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، ۶ منطقه شکار ممنوع و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی دارد که تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست است.

هفته پُر کار برای محیط بانان شهرستان زیرکوه
ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه نیز طی عملیات‌های جداگانه موفق به شناسایی و دستگیری چهار متخلف شکار و صید در این شهرستان مرزی شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست این شهرستان گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست زیرکوه در هفته‌ای که گذشت، حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید موفق به کشف لاشه یک راس قوچ وحشی، لاشه سه قطعه کبک و یک قبضه سلاح شدند.

محمدرضا جوان افزود: همچنین با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان زیرکوه، فردی که از استان‌های جنوبی کشور برای شکار و زنده‌گیری پرندگان شکاری به این منطقه سفر کرده بود به همراه ادوات شکار دستگیر شد.

وی بیان کرد: تمامی متخلفان دستگیر شده به همراه مستندات برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان و زیرکوه از شهرستان‌های مرزی استان در مجاورت کشور افغانستان هستند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار