مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: با کمبود کادر درمان متخصص روبه رو هستیم.
کد خبر: ۱۱۴۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 11 December 2023

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: با وجود آنکه کار‌های خوب زیادی در بستر درمان بیمه شدگان انجام شده است، اما مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه به دلایل مختلف نمی‌توانیم نیروی متخصص پزشک جذب کنیم.
دکتر رجالی افزود: وزارت بهداشت تقریبا ۹۰% حوزه تخصصی خود را با نیرو‌های اجباری طرح پر می‌کند، ولی ما هیچ وسیله‌ای برای اجرای این کار نداریم و با نمایندگان مجلس صحبت کرده ایم که در حال حاضر ۱۵% درمان کشور به عهده ماست و بایستی به این نسبت نیرو‌های طرحی را به ما اختصاص بدهند تا بتوان معضل موجود را تا اندازه‌ای برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه از سال گذشته حداقل ۴۰ متخصص به سیستم تزریق کرده ایم و مقرر شده تا یک روز در هفته شهرستان‌های اطراف و راه دور را نیز پوشش دهیم، ادامه داد: این در حالی است که در استان نسبت به ۱۰ سال پیش تعداد متخصصان باید سه برابر می‌شد، ولی متاسفانه این تعداد به نصف تقلیل یافته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: در سال ۸۹ با دو هزار متخصص در استان قرارداد داشته ایم، ولی اکنون این رقم به ۹۹۰ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: حدود ۱۴۰ نیروی پرستار گرفته ایم تا بخشی از نیروی تخصصی بیمارستان‌ها تامین شود.
دکتررجالی افزود: در حوزه سرپایی در ۱۸ ماه اخیر تعداد ویزیت سرپایی از ۸ میلیون به ۱۰ میلیون نفر رسیده است، ولی متقاضیان حدود ۲۵ میلیون نفر هستند.
وی گفت: بخش جراحی قلب را با وجود کمبود نقدینگی در مدت ۸ ماه ساختیم و در حال حاضر ۲۲۰ عمل جراحی قلب در بیمارستان شریعتی انجام شد و امیدواریم زمانی برسد بیمه شده تامین اجتماعی بیرون از سازمان عمل نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار