مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: یک هزار و ۲۴۷ فقره پروانه عبور ترافیکی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 15 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید زاهدین چشمه خاور  اظهار داشت: صدور پروانه های عبور ترافیکی به منظور ایمنی در تردد، حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و نیز جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه عبوری از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان صورت می پذیرد.

وی افزود: در پروانه ترافیکی ناوگان های باری مواردی چون سرعت، مسیر مجاز، ساعت حرکت و سایر مقررات مربوط به حمل بار قید شده و رانندگان این ناوگان موظف و مکلف به رعایت موارد یاد شده در این پروانه ها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به بازدید مستمر از ناوگان حمل بارهای ترافیکی در استان، خاطرنشان کرد: صدور پروانه های عبور بارهای ترافیکی در استان تنها در پایانه بار و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز استان انجام می شود.

چشمه خاور بیان کرد: صدور این نوع پروانه ها برای بارهایی است که مشخصات آن به لحاظ وزن و ابعاد، خارج از موارد تعریف شده در حوزه مقررات حمل و نقل بار در جاده ها بوده که رانندگان برای جا به جایی و تردد در راه های ارتباطی نیازمند آن هستند.

وی از صدور سه هزار و ۷۸۰ عدد برچسپ معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این بازه زمانی به ۸۱ مورد تخلفات اضافه تناژ رسیدگی شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار